عضو کمیسیون انرژی:

عربستان نمی‌تواند بازار نفت ایران را تصاحب کند

کدخبر: ۲۲۰۲۰۷
اقتصادنیوز؛ علی بختیار گفت: آرامکو (شرکت نفت عربستان) نمی تواند بازارهای ایران را تصاحب کند و پاسخگوی نیازهای بازار نفت باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر شرایط بین المللی به همین نحو ادامه یابد شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود، تصریح کرد: اما در صورتی که اروپایی ها بتوانند برای ادامه برجام بدون آمریکا تضامین کافی را به ایران دهند قیمت نفت تثبیت می شود.

وی با بیان اینکه عربستان اعلام کرده  که اگر نفت ایران تحریم شود می تواند این میزان کاهش را جبران کند، ادامه داد: ادعاهای عربستانی ها از سوی کارشناسان بازار نفت رد شده و عربستان امکان تولید بیشتر نفت را ندارد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تمام پالایشگاه هایی که وابسته به نفت ایران هستند و یا به هر دلیلی با شرکت ملی نفت ایران تجارت می کنند نمی توانند نیاز خود را از طریق ایران تامین نکنند.

علی بختیار با اشاره به نوسانات قیمت نفت، در روزهای اخیر، گفت: آمریکا به دنبال این بوده که توجیه پذیری نفت شیل را بالا برده و سرمایه گذاری هایی که در این زمینه صورت گرفته را اقتصادی جلوه دهد و از طریق منابع نامتعارف، انرژی و نفت موردنیاز آمریکا را تامین کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از خروج آمریکایی ها از برجام و مسائلی که در بازار جهانی نفت از باب احتمال کاهش نفت ایران رخ داده، تاثیرگذاری تحریم های آمریکا بر روی مسائل بانکی، بیمه ای، فروش و حمل و نقل فرآورده های نفتی اثرات روانی خود را در بازار نفت گذاشته و سبب نوسانات در بازار نفت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید