نرخ رشد میزبان جام جهانی چقدر است؟

کدخبر: ۲۲۰۸۶۱
اقتصادنیوز؛ نرخ رشد اقتصادی رئسیه در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.4 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ در سه ماهه نخست امسال اقتصاد روسیه رشدی ۱.۳ درصدی را تجربه کرد که ۰.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل به شمار می رود.

این رشد بیشتر ناشی از رشد در بخش‌های مالی و بیمه، املاک و افزایش تولیدات معدنی و صنعتی بوده است. نرخ رشد بخش مالی و بیمه در این مدت ۵.۹ درصد بوده است که ۰.۶ درصد بیشتر از سه ماهه پایانی سال قبل است، رشد بخش املاک نیز ۳.۹ درصد بوده است که به نسبت رشد ۲.۴ درصدی سه ماهه قبل رشدی چشم گیر به شمار می رود. با این حال هزینه های امنیتی ۲.۸ درصد افزایش داشته است و رشد بخش خرده فروشی همان رشد ۳.۶ درصدی سه ماهه پایانی سال باقی مانده است.

رشد بخش حمل و نقل از ۱.۱ درصد در سه ماهه پایانی سال به ۰.۹ درصد کاهش یافته است، اما بیشترین کاهش‌ها مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدمات بوده است که به ترتیب از ۷ درصد و ۳.۴ درصد به ۰.۳ درصد و ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

طبق آمارهای منتشره، عملکرد اقتصاد روسیه در حوزه تولیدات صنعتی بهبودی مشهود داشته است: فعالیت‌های تولیدی از رشد منفی ۲.۸ درصدی سه ماهه قبل به رشد ۱.۹ درصد رسیده اند و تولیدات معدنی نیز از رشد منفی ۰.۹ درصدی به رشد ۰.۷ درصدی رسیده‌اند.  

با این حال رشد تمامی بخش های اقتصاد روسیه ثبت نبوده است و بخش کشاورزی، آبخیزداری و ماهیگیری رشد منفی ۰.۱ درصدی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید