دادستان تهران خبرداد

خرید 38 هزار قطعه سکه توسط یک نفر

کدخبر: ۲۲۱۱۶۰
اقتصادنیوز: دادستان تهران در جریان اشاره به چند پرونده اقتصادی و موضوع گرانی ‌های اخیر به دلایل افزایش قیمت سکه هم اشاره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی  به موضوع گرانی سکه در ماه‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت:  دولت سکه فروخته است و خریدار اول 38 هزار عدد سکه، نفر دوم 23 هزار عدد و نفر سوم نیز 4 هزار و اندی سکه خریداری کرده است. دولت عنوان می‌کند که ما در حال جمع کردن نقدینگی هستیم که یک منطق اقتصادی است و استدلال دولت این است که اگر آن‌ها این کار را انجام نمی‌داد و سکه نمی‌فروخت پول‌های مردم جمع نمی‌شد ولی این که یک نفر 38 هزار عدد سکه بخرد اگرچه با منطق اقتصادی همراه هست ولی ممکن است با منطق عدالت همراه نباشد.

دادستان تهران گفت: این که عده‌ای صاحب سکه و دلار در کشور می‌شوند از مصادیق حقوق عمومی تلقی می‌شود. آیا ما می‌توانیم به دولت اعلام کنیم که چرا این کارها انجام می‌شود چون یک منطق اقتصادی پشت این قضیه است تا نقدینگی جمع شود.

وی در سومین نشست دادستانی تهران با مسؤولان رسانه‌ها  فلسفه تشکیل جلسات با مدیران رسانه‌ها را استماع سخنان اصحاب رسانه، بررسی مشکلات و ارائه راهکار عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در مواردی که به حقوق عمومی مربوط می‌شود، به دستگاه قضایی کمک کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید