زنگنه در وین: یک نفر مرا توجیه کند چرا باید افزایش تولید داشته باشیم

کدخبر: ۲۲۱۳۴۰
اقتصادنیوز: وزیر نفت بار دیگر بر متعادل بودن بازار نفت تاکید کرد و گفت: یک نفر مرا توجیه کند چرا در بازاری که در تعادل است باید افزایش تولید داشته باشیم؟
زنگنه در وین: یک نفر مرا توجیه کند چرا باید افزایش تولید داشته باشیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، بیژن زنگنه پیش از حضور در جلسه کمیته فنی مشترک وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه، در جمع خبرنگاران، بر متعادل بودن بازار نفت تاکید کرد و گفت: یک نفر مرا توجیه کند، چرا در بازاری که در تعادل است باید افزایش تولید داشته باشیم؟

 وی افزود: علائمی مبنی بر کمبود عرضه در بازار مشاهده نشده است.

 زنگنه در پاسخ به سوالی درباره پذیرفتن پیشنهاد افزایش تولید از سوی ایران گفت: چیزی را قبول نکرده‌ام؛ ایران موافق افزایش تولید نفت در نشست پیش روی اوپک (۱۷۴) نیست.

بر اساس این گزارش، زنگنه امروز در جلسه کمیته فنی مشترک وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه حضور می‎یابد.

 

بعید است به توافق برسیم

پایگاه خبری «فرست پست» هندوستان نوشت، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز پنجشنبه در هتل محل اقامتش در وین بعد از گفت‌‌‌وگو با گروهی از وزرا درباره به نشست حیاتی اوپک گفت: من فکر نمی‌کنم ما به توافقی برسیم.

بر اساس این گزارش گفت‌‌‌وگوهای روز پنجشنبه، مذاکراتی مقدماتی برای همایش روز جمعه بود که قرار است میان ۱۴ کشور عضو اوپک برگزار شود. در این نشست قرار است درباره خروج از توافق کاهش تولید نفت که بین ده کشور عضو اوپک امضا شده و منجر به افزایش قیمت نفت تا دوبرابر شده بود مذاکره صورت بگیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید