وزیر نفت عربستان: ما هر کاری برای تعادل بازار نفت انجام می دهیم

کدخبر: ۲۲۱۹۷۴
اقتصاد نیوز: وزیر انرژی عربستان وعده داد برای تحت کنترل نگه داشتن قیمت نفت، قاطعانه عمل کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ این اقدام نشانه آن است که برای بازارهای جهانی، افزایش واقعی عرضه نفت به میزانی حدود یک میلیون بشکه در روز در راه است. 

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان عصر دیروز (شنبه) در حاشیه نشست خود در وین با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت: ما هر کاری که لازم باشد انجام می دهیم تا بازار نفت در تعادل باشد.وی افزود: مصرف کنندگان خیالشان از بابت وجود نفت برای خرید و نظارت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر بازار نفت راحت باشد. الفالح در مورد جزئیات این تضمین و اینکه توافق اوپک و غیراوپک چگونه اجرا خواهد شد، چیزی نگفت.

روزنامه استار این امر را نشانه مبهم بودن توافق اخیر اوپک که جمعه گذشته حاصل شد، دانست.

«آن-لوئیس هیتل» ناظر کهنه کار بازار نفت و مشاور شرکت نفتی «وود مکنزی» انگلیس گفت: تنها کشوری (در اوپک) که می تواند تولید خود را افزایش دهد، عربستان است و بنابراین تفسیر این کشور از توافق اوپک، تنها تفسیری است که اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، وزیران نفت کشورهای اوپک و هم پیمانان غیراوپک این سازمان آخر هفته گذشته در مورد تولید نفت در وین با یکدیگر گفت و گو و موافقت کردند که رقم کاهش یک ‌میلیون ‌و 800 هزار بشکه مورد توافق رعایت شود و کاهش بیش ‌از ‌حد عرضه نفت در بازارها که حدود یک میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود، جبران گردد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید