در شروع معاملات بازارهای جهان سهام آسیایی افت کرد

کدخبر: ۲۲۱۹۸۰
اقتصاد نیوز: بالاگرفتن تنش‌ها بین ایالات‌متحده و اقتصادهای برتر جهان موجب شد صبح دوشنبه در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهان، سهام آسیایی افت کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ روز دوشنبه، با بالاگرفتن تنش‌ها بین ایالات‌متحده و اقتصادهای برتر جهان، سهام آسیایی افت کرد.

ای‌مینی اس‌اندپی ۰.۶ درصد افت کرد که نشان از شرایط نا امیدکننده‌ای برای معاملات در ادامه روز وال‌استریت دارد.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی ۰.۲۵ درصد پایین آمد و نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

افت سهام پس از این انجام شد که وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی از برنامه رییس‌جمهور دونالد ترامپ برای ممنوع کردن بسیاری از شرکت‌های چینی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی و ممنوع کردن برخی صادرات تکنولوژی به چین، خبر داد.

هیروکازو کابیا، استراتژیست ارشد جهانی شرکت اوراق دایوا، می‌گوید: تا هفته گذشته این خوش‌بینی وجود داشت که ما می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

هرچه تهدیدات وقوع یک جنگ تجاری تمام ‌عیار واقعی‌تر می‌شود، شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی که در ۵ هفته از ۶ هفته گذشته (شامل هفته گذشته) سقوط کرده است، بیشتر افت می‌کند. هفته گذشته این شاخص ۱ درصد سقوط کرد که این بزرگترین افت هفتگی آن در ۳ ماه گذشته بود.

سهام چین در بین بزرگترین بازندگان بودند و هفته گذشته پس از تهدید ترامپ به وضع تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات سالیانه چین، سهام این کشور ۳.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بانک مرکزی چین روز یکشنبه اعلام کرد میزان پولی را که بانک‌ها باید به عنوان ذخیره حفظ کنند، برای بهبود نقدینگی ۵۰ صدم درصد کاهش داده است.

به دنبال این حرکت شاخص سهام چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ ۰.۱ درصد در اوایل معاملات رشد کرد.

در بازار ارز دلار ۰.۴ درصد در برابر ین افت کرد و به نرخ ۱۰۹.۵۰ ین رسید. درحالی‌که ین با نگرانی در مورد تجارت جهان در حال تقویت شدن است، دلار به کمترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید