بررسی بخش های مختلف اقتصادی امشب در جلسه شورای پول و اعتبار

کدخبر: ۲۲۲۲۷۶
اقتصادنیوز: در حالی که قرار است شورای پول و اعتبار امشب بخش های مختلف اقتصادی را بررسی و تصمیماتی را اتخاذ کند، اما این شورا برنامه ای برای تعیین نرخ سود بانکی ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، قرار است یک هزار و دویست و پنجاهمین جلسه شورای پول و اعتبار عصر امروز سه شنبه پنجم تیرماه در ساختمان بانک مرکزی تشکیل و موضوعات مختلف در این جلسه بررسی شود.

یک منبع آگاه در بانک مرکزی گفت: هر چند این جلسه دارای دستور کار مشخص است، اما در این دستور کار برنامه ای برای بررسی نرخ سود بانکی و تغییر آن در شرایط حاضر وجود ندارد.

ولی اله سیف در یک هزار دویست و چهل و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار که عصر امروز سه شنبه ۲۹ خردادماه در ساختمان بانک مرکزی تشکیل شده بود با توجه به تحولات بازار ارز، با اشاره به رصد و پایش بازار ارز و ابراز امیدواری برای اعمال موارد اصلاحی لازم در مقررات ارزی در آینده نزدیک گفته بود: بر اساس برنامه ارزی دولت برای واردات کالاها و خدمات، از این پس ارز مورد نیاز به سه گروه کالایی «اساسی و حیاتی»، «مواد اولیه و ضروری» و «کالاهای با اولویت کمتر» تخصیص می‌یابد.

همچنین وی روز گذشته از ایجاد بازار ثانویه ارز طی هفته آینده خبر داده بود. وی تصریح کرده بود: جزییات این بازار ثانویه تدوین شده و از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که عمدتا از طریق بخش خصوصی انجام می شود برای واردات برخی کالاهای غیراساسی و به صورت نرخ توافقی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید