هدف جدید کالاهای ایرانی، بازار گرجستان است

کدخبر: ۲۲۲۲۸۰
اقتصادنیوز: رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان گفت: گرجستان بازار مناسبی برای عرضه کالاها و محصولات با کیفیت ایرانی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان­­؛ فاطمه مقیمی ، رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان با اشاره به اینکه لغو روادید بین دو کشور از یک سال قبل حضور تجار ایرانی در گرجستان را بسیار آسان ترکرده است، اظهار کرد: این اقدام فرصت مغتنمی برای تجار و بازرگانان ایرانی است که بتوانند محصولات با کیفیت ساخت داخل را در بازارهای این کشور ارائه و از فرصت های اقتصادی پیشرو به نحو احسن استفاده کنند.

وی گفت: اگر کیفیت و شرایط مطلوب مورد درخواست طرف گرجی در تولیدات داخلی و همین طور در عرضه و تحویل به موقع کالا مد نظر قرار گیرد بدون شک گرجستان بازاری مناسب برای ایران خواهد بود.

نبود مراودات بانکی، مانع بزرگ بر سر راه تجارت ایران و گرجستان

مقیمی با اشاره به دو مانع بزرگ بر سر راه تجارت ایران و گرجستان ادامه داد: نبود حمل و نقل بجا و به موقع کالا و عدم مراودات بانکی و در عین حال نقل و انتقال پولی از جمله این موارد است.

وی ­با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت های اساسی به لحاظ ناوگان جهت حمل و نقل کالا بین دو کشور به چشم می خورد افزود: جای ناوگان گرجی در این مسیر به شدت خالی و در برابر،­ تعدادی تردد محدود سفر در سال از طریق ناوگان ایرانی برای مقصد گرجستان وجود دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان گفت: نبود مراودات بانکی و نقل و انتقال پول بین دو کشور از دیگر موضوعات مسئله دار در بحث تجارت بین تهران و تفلیس است که باید هرچه سریعتر حل و فصل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید