خبری از جیره بندی​ آب تهران نیست

کدخبر: ۲۲۲۵۰۷
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: جیره بندی آب تهران در دستور کار آبفای استان نیست و برای تأمین آب در تابستان منابع لازم پیش بینی و اقداماتی انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد پرورش گفت: با افزایش هر درجه دما از ۳۵ درجه به بالا یک و ۳ دهم درصد (حدود ۳۰ هزار متر مکعب) مصرف آب افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر میزان مصرف آب در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است نسبت به پارسال مصرف آب روزانه ۵۰ هزار متر مکعب کم و زیاد می شود، افزود: اوج مصرف آب در شهر تهران ۲۰ تیرماه پارسال حدود ۳ و نیم میلیون متر مکعب بوده است. بیش از ۱۲۰ روز در شهر تهران مصرف آب بالای ۳ میلیون متر مکعب است این مصرف یعنی تمام ظرفیت تصفیه خانه ها و منابع آبی را درگیر می کند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه آب دو بخش عرضه و تقاضا دارد، افزود: در قسمت عرضه یعنی تمام منابع آبی و تعمیرات تصفیه خانه ها و بهره برداری از آنها انجام شده و از نظر تولید آب مشکلی نداریم و برنامه ریزی کردیم تا در بخش آب مشکلی برای مردم پیش نیاید، گرچه میزان مصرف سرانه بیشتر از مصرف در کشور و حتی دنیا است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: در بخش تقاضا ساعت ۱۳ ظهر میزان مصرف از ۳۸ متر مکعب آبی که در ثانیه تولید می شود بیشتر است و به حدود ۴۸ متر مکعب بر ثانیه می رسد که کسری آن از مخازن آب جبران می شود بنابر این میزان مصرف غیر ضروری در این ساعت باید کاهش یابد تا شبکه سراسری آب پاسخگوی نیاز باشد. اوج مصرف آب از ساعت ۱۳ تا ۲۲ ادامه دارد اما بیشترین مصرف در ساعت ۱۳ اتفاق می افتد.

وی گفت: حدود ۴ ساعت در شبانه روز برای تأمین آب در برخی نقاط شهر باید آب ۸ مرحله پمپاژ شود که این پمپاژ آب نیاز به برق دارد که در این ساعت ها از ظرفیت مخازن استفاده می کنیم بنابر این کاهش مصرف آب در زمان اوج مصرف هم به آب و هم به برق کمک می کند. میزان مصرف آب در تابستان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار متر مکعب نسبت به سایر ماههای سال افزایش می یابد.

پرورش درباره مدیریت مصرف در شهر تهران گفت: مدیریت مصرف در شهری که بیش از ۸ و نیم میلیون نفر جمعیت دارد موضوع جدی است و نیاز به توجه همگان دارد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مردم تهران باید ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، افزود: بیش از ۵۰۰ هزار مشترک در تهران بیش از ۲۰ متر مکعب در هر دوره قرائت کنتور آب مصرف می کنند و بیش از ۷۰ هزار مشترک دیگر میزان مصرف آنها در دوره قرائت کنتور بیش از ۳۰ متر مکعب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید