عضو فراکسیون امید:

امکان برخورد با مافیای اقتصادی وجود ندارد

کدخبر: ۲۲۲۵۴۲
اقتصادنیوز؛ بهرام پارسایی گفت: تجربه نشان داده است که نمی توان به راحتی با مافیای اقتصادی و کسانی که از رانت های اقتصادی استفاده می کنند، برخورد کرد و امکان برخورد وجود ندارد.
امکان برخورد با مافیای اقتصادی وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ بهرام پارسایی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخوردهای سلبی ثبات را به بازار برنگرداند، ادامه داد: در شرایط جنگ نیستیم که نیاز به تحکم و بگیر و ببند باشد، بلکه نیازمند درایت، تدبیر و قانونمندی برای برخورد با سوداگران ارز و سکه هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: بخشی از تلاطم بازار به سود استفاده، بهره برداری و رانت های کلان کاسبان تحریم بر می گردد، آنها نهایت استفاده را از منابع ارزی کلان و دو نرخی شدن برده اند.

وی گفت: با چنین وضعیتی مدیریت و کنترل بازار کار سختی است و برخورد مالیاتی با سوداگران اقتصادی باعث گرانی سکه می شود و به بازار شوک وارد می کند، اعتقاد دارم برخورد های تحکمی مانند ارز 4200 تومانی و دریافت مالیات از سکه پاسخگو نخواهد بود.

پارسایی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه خریداران سکه فرم مشخصات پر کرده اند در خصوص انتشار اسامی افرادی که نجومی سکه خریداری کرده اند، گفت: اگر صرفا اسامی منتشر شود بی تاثیر خواهد بود؛ اما اگر مفسر قانونی به دلیل لطمه زدن به بازار و بی ثباتی در فضای اقتصادی این افراد را مفسد اقتصادی شناخته و برخورد کند، اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: موضوع اینجاست که تا امروز با مقرصان اصلی برخورد نشده و آنها موفق به فرار شدند، در عضو با مقصران رده های دوم و سوم برخورد شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به نشست غیر علنی مجلس برای بررسی گرانی، بیان داشت: دراین نشست گزارشی از سوی دولت ارائه شد، از دولت و مجلس عزمی برای رسیدگی به این موضوع نمی بینیم و البته دولت و مجلس به تنهایی نمی توانند مشکلات را برطرف کنند باید تمام بخش ها از دولت، خصوصی و خصولتی همراه شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در این بین تصمیم گیری های غلطی وجود دارد که به گرانی ها دامن می زند مانند بستن ثبت سفارش خودرو که باعث انحصاری تر شدن بازار خودرو شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید