اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی روسیه را تمدید کرد

کدخبر: ۲۲۲۷۰۰
اقتصادنیوز: سران اتحادیه اروپا روز جمعه ،تحریم های اقتصادی علیه روسیه را به دلیل آنچه که 'تحرکات مسکو در اوکراین' خواندند، بمدت شش ماه دیگر تمدید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای اروپا که 28 تن از سران اتحادیه اروپا را در بر می گیرد، پس از نشستی در بروکسل اعلام کرد که رهبران این اتحادیه با تمدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه موافقت کرده اند.

این تحریم ها، همه بخش های اقتصاد روسیه از جمله مبادلات نفتی این کشور را در بر می گیرد.

یک مقام اروپایی در حالی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت که سران اروپا این تصمیم را پس از بحث و بررسی مساله اوکراین، روسیه و فرآیند صلح مینسک اتخاذ کردند. 

توافق صلح مینسک برای پایان دادن به درگیری ها در اوکراین اواخر سال 2014 با میانجیگری اتحادیه اروپا و حمایت مسکو و کی یف حاصل شد و سپس اوایل سال 2015 مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گرفت، اما بارها زیر پا گذاشته شد. 

از سویی، در بیانیه ای که در اجلاس بروکسل صادر شد، سران اتحادیه اروپا بر حمایت کامل از قطعنامه سازمان ملل در ارتباط با هواپیمای خطوط هوایی مالزی «ام اچ 17» که در سال 2014 بر فراز اوکراین سرنگون شد، تاکید کردند و از روسیه خواستند مسئولیت خود در قبال این سانحه را بپذیرد و در زمینه افشای حقیقت و برقراری عدالت، همکاری کند. 

اتحادیه اروپا ژوئیه سال 2014 پس از سرنگونی این هواپیما، روسیه را تحریم کرد و مخالفان اوکراینی طرفدار روسیه را مسئول این سانحه که به کشته شدن 298 تن انجامید، دانست. 

درگیری ها در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و نیروهای مخالف دولت کی یف و طرفدار روسیه، به رغم برقراری توافق صلح، منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر شده است.

اتحادیه اروپا همچنین روسیه را به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک خود در سال 2014 تحریم کرده است. به احتمال زیاد، تحریم های غرب علیه روسیه در دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. قرار است این دیدار 16 ژوئیه (25 تیر ماه) در هلسینکی برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید