سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

قیمت داروهای مورد نیاز افزایش نمی‌یابد

کدخبر: ۲۲۲۷۲۳
اقتصادنیوز؛ حیدعلی عابدی گفت: ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که داروهای مورد نیاز آنها با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد.
قیمت داروهای مورد نیاز افزایش نمی‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه در تامین نیازهای واقعی مردم مشکلی وجود ندارد، گفت: ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که داروهای مورد نیاز آنها با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد. بر سیستم توزیع به شدت نظارت می‌شود و دولت و مجلس بر این موضوع اهتمام دارند.

وی افزود: با توجه به اهتمام دولت و مجلس، افزایش قیمتی در خصوص داروهای مورد نیاز مردم رخ نخواهد داد مگر آنکه افزایشی با تورم 9 درصد داشته باشند بنابراین به دلیل تغییر نرخ ارز، داروها افزایش پیدا نمی‌کند. در حال حاضر نیز به شدت در سیستم توزیع، نظارت وجود دارد تا به خوبی داروهای مورد نیاز مردم تامین شود.

وی با تاکید مجدد بر اینکه داروهای مورد نیاز مردم اعم از بیماری‌های عادی و بیماری‌های خاص تامین می‌شود، گفت: این موضوع در خصوص تجهیزات پزشکی نیز صدق می‌کند و ارز مورد نیاز برای آنها تامین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه مشکلی در تامین نیازهای مردم وجود ندارد، توضیح داد: این تنها مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیست که همه حوزه‌ها را شامل می شود. ما در داخل بازار اسکناس دلار نداریم اما می‌توانیم خرید کنیم. باید این را بدانیم که در حال ورود به محاصره اقتصادی هستیم، ‌در این شرایط اولویت بندی صورت می‌گیرد تا پول‌ها یکجا خرج نشود و اقلام مورد نیاز مردم تامین شود.

عابدی با بیان اینکه چهار اولویت را در نظر گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته پس مردم نگران نباشند.

وی در پایان در خصوص پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی، گفت: مشکلات آنها از اجرای طرح تحول سلامت و تامین بودجه این طرح نشات می‌گیرد که بیمه‌ها حساب‌شان را تسویه نکردند لذا مشکلات تجهیزات پزشکی ربطی به شرایط فعلی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید