عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد داد؛

راه حلی برای کاهش قیمت سکه

کدخبر: ۲۲۳۲۱۰
اقتصادنیوز؛ جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: به صورت علمی و فنی با پیش فروش سکه در بورس باید قیمت آن در مدت یک هفته حداقل ۳۰ درصد کاهش دهد.
راه حلی برای کاهش قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آغاز عرضه تمامی حواله های پیش فروش شده سکه را در بورس اظهار داشت: بازار بورس قابلیت مدیریت فروش هدایت شده، نظارت شده و قابلیت کنترل دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در بورس میزان حجم خرید و فروش ها مشخص و قیمت در آنجا کشف می شود، اعتقاد دارم که باید از اول نه تنها طلا که بخش اعظمی از کالاهای اساسی، مهم و اثرگذار بر اقتصاد ایران در بورس عرضه می شد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: شروع پیش فروش سکه در بورس را به فال نیک می گیرم و امیدوارم این روش بتواند راهگشا باشد.

وی در این باره که دریش فروش های گذشته نیز اسامی مشخص بود؛ اما برخوردی با خریداران میلیاردی سکه نشد، توضیح داد: در پیش فروش های گذشته معلوم نیست اسامی و لیست طبق رابطه خریده و توانسته با رایزنی و رانتی که داشته حجم مورد نیاز خود را خریداری کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در بورس شرایط برای همه شخصیت های حقیقی و حقوقی یکسان است، این شرایط و فضای یکسان و عادلانه در بورس فراهم می شود در حالی که در خارج از بورس فضا عادلانه نیست، در فضای خارج از بورس رانت و دست های پشت پرده وجود دارد، البته امیدواریم در بورس دست های پشت پرده وجودنداشته باشد.

جعفرزاده در این باره که با پیش فروش سکه در بورس چه زمانی بازار روی آرامش را می بیند، گفت: گر بورس متناسب با قواعد تضمینی خود عمل کند باید ظرف مدت یک هفته به سمت قیمت واقعی خود برود.

وی بیان داشت: در حال حاضر سکه در قیمت واقعی خود نیست، انتظار داریم حداقل 30 درصد قیمت کاهش پیدا کند، یعنی باید در بازه زمانی مشخصی پیش فروس سکه به این نتیجه منتج شود اما اگر چنین نشود اشکالی در کار وجود دارد و باید راه کار دیگری ارائه شود؛ اما در کل به صورت علمی و فنی باید شاهد کاهش قیمت باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید