بازار ایران یکی از بهترین بازارها برای تامین کالاهای کشور عراق است

کدخبر: ۲۲۳۳۰۶
اقتصاد نیوز: مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط ایران و عراق گفت: بازار ایران یکی از بهترین بازارها برای تامین کالاهای کشور عراق است و می توان قیمت پایین، کیفیت و زمان کوتاه رسیدن کالا به عراق را دلایل این مهم دانست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ حسن دانایی فرد اظهار داشت: در تجارت رابطه یک طرفه قابل دوام نیست و لازم است ما نیز برای استمرار روابط تجاری از عراق واردات داشته باشیم که تجار باید این شرایط را فراهم آورند.

وی با اشاره به وضعیت مرز سومار در کرمانشاه گفت: سومار از مرزهای فعال کشور است و در شرایط کنونی آمار و ارقام صادراتی که از این مرز وجود دارد نشان می دهد که بسیار مرز بانشاطی است.

مشاور معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: بر اساس بازدید صورت گرفته از مرزهای کرمانشاه به عراق در 2 هفته گذشته آمار صادراتی که از مرزهای پرویز خان و خسروی ارایه شد نشان از صادرات حجم قابل توجهی کالا از کرمانشاه به عراق دارد.

وی با اشاره به صادرات در حوزه انرژی به عراق نیز گفت: 2 خط صادرات گاز با عراق داریم که هر کدام ظرفیت 25میلیون متر مکعب گاز صادر می کنند.

دانایی فرد توضیح داد: یک خط مربوط به صاردات گاز از نفت خانه به سمت بغداد و دیگری خط گاز خرمشهر به بصره است که این خط اخیرا کار اجرایی اش به اتمام رسیده و به زودی صادرات گاز از آن انجام می شود.

وی تصریح کرد: آمار و ارقامی که در حوزه گردشگری با عراق وجود دارد مورد رضایت است البته نواقصی به چشم می خورد که نیاز است مدیریت شوند و شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند باید برخی از موضوعات حرفه ای را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش ایرنا هفت گذرگاه مرزی برای صادرات به عراق در 2 استان کرمانشاه و خوزستان وجود دارد که گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان و گذرگاه های سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ صالح و شوشمی در کرمانشاه واقع شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید