تصمیم گیری شورای هماهنگی درمورد طرح حمایت از اقتصاد ملی

کدخبر: ۲۲۳۸۴۶
اقتصادنیوز: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه درباره بخش هایی از طرح حمایت از اقتصاد ملی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تصمیم گیری می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان امروز برای برون رفت از مشکلات اقتصادی در جلسه غیر علنی نظرات خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کمیته ای با حضور کارشناسان و نمایندگان دولت تشکیل داده که این کمیته جمع بندی خوبی را برای برون رفت از مشکلات داخلی ارائه کرده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یادآور شد: در این جلسه اعلام شد طرح حمایت از اقتصاد ملی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا دارای بار مالی و خلاف اصل 75 قانون اساسی است، از این رو مقرر شد بخش هایی از این طرح که باید سریعا اجرایی شود به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه ارجاع تا هر چه زودتر درمورد آنها تصمیم گیری شود.

نعمتی ادامه داد: بخشی هم که ماهیت قانون گذاری دارد اما با اصل 75 مغایر است به دولت ارائه شود تا دولت در اسرع وقت لایحه ای را تقدیم مجلس کند که بتوان مشکلات را هر چه سریع تر با همدلی و همراهی حل کنیم.

به گزارش ایرنا، جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مورد طرح دو فوریتی حمایت از اقتصاد ملی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا برگزار شد و مخالفان و موافقان این طرح نظرات خود را مطرح کردند.

کمیته پیگیری طرح دو فوریتی حمایت از اقتصاد ملی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران هفته گذشته به تصمیم مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. در این کمیته مقرر شد طرحی برای برون رفت از شرایط کنونی تهیه شود.

براساس جزییات طرح 24 ماده ای حمایت از اقتصاد ملی در مقابل اقدامات آمریکا، شورای هماهنگی ثبات مالی تشکیل می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید