کمک مالی بی ام و به ترامپ

کدخبر: ۲۲۳۸۷۰
اقتصادنیوز: شرکت «بی ام و» در اطلاعیه ای اعلام کرد: این شرکت ۱۵.۷۷ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا سودآوری داشته و اعمال تعرفه بر روی واردات خودروهای اروپایی عواقب باورنکردنی بر روی اقتصاد ایالات متحده می گذارد.
کمک مالی بی ام و به ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا؛ شرکت بی ام او در اطلاعیه ای به ویلبر راس، وزیر تجارت دونالد ترامپ اعلام کرد که وضع مالیات های اضافی بر روی خودروهای اروپایی می تواند عواقب باورنکردنی بر روی سرمایه گذاری و اشتغال در آمریکا داشته باشد.

این شرکت خودرو ساز آلمانی اعلام کرد که بی ام و ۱۵.۷۷ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا کمک کرده و بیش از ۱۲۰ هزار اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود آورده است. بی ام او به این نکته اشاره کرد که بازبودن اقتصاد آمریکا به روی تجارت منجر به راه اندازی کارخانه ای در کالورینا جنوبی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر شد؛ ضمن اینکه این مجموعه ۶.۳ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا در سال اضافه می کند.

این در حالی است که ترامپ به وزارت بازرگانی خود دستور داده که تحقیقات در مورد وضع تعرفه بر روی خودروهای وارداتی را بر اساس قانون ۲۳ توسعه تجارت انجام دهد. این قانون به رییس جمهور ایالات متحده این قدرت را می دهد که واردات کالا را به دلیل نگرانی های امنیت ملی محدود کند.

همچنین ترامپ، اتحادیه اروپا را تهدید کرده که اگر موانع تجاری بر سر راه آمریکا را برندارد، بر روی واردات خودروهای اروپایی ۲۰ درصد تعرفه وضع می کند. از طرفی هم با شدت گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا به دنبال اعمال تعرفه بر روی واردات فولاد و آلومنیوم، اتحادیه اروپا هم یکسری از کالاهای آمریکایی را از قبیل شلوار لی، موتورسیکلت و... را مشمول افزایش تعرفه کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید