بازار صادرات غیرنفتی نباید از دست برود

کدخبر: ۲۲۳۹۲۰
اقتصادنیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: نباید بازار صادرات غیرنفتی ما که حدود ۲۰ درصد می‌شود، از دست برود بلکه باید بگذاریم کار راه بیافتد.
بازار صادرات غیرنفتی نباید از دست برود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، پیرامون واردات برخی اقلام با ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: قرار نیست بگوییم مثل همه جای دنیا دستور اداری می‌دهیم. بانک مرکزی باید این موضوع را بررسی و اعلام کند. اعطای دلار ۴۲۰۰ تومانی برای صادرکنندگانی که عمدتا مالکیت آنها در اختیار دولت نیست، حالت تشویقی دارد.

وی افزود: اقلامی مانند پتروشیمی خوراک اولیه‌اش از نفت است و سهام‌دار عمده آن هم دولت است اما میزان ارز اقلام دیگر باید برگردد و گروه دوم را تعیین کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بخش دیگری که حدود ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می‌دهند بازراهایشان نباید از دست برود و باید بگذاریم کار راه بیفتد.

کرباسیان پیرامون شروع به کار بازار ثانویه ارز گفت: مطابق دستور آقای جهانگیری به وزیر صنعت و بانک مرکزی، بازار ثانویه از امروز ایجاد می‌شود. برای جزئیات آن باید صبر کنیم.

وی در پایان گفت: اوراق ریالی هم بزودی صادر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید