وزارت اقتصاد روسیه خبر داد:

اقدام متقابل روسیه در نبرد تجاری با آمریکا

کدخبر: ۲۲۴۲۳۷
اقتصادنیوز؛ وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و اعمال تعرفه بر روی آلومینیوم و فولاد، روسیه نیز تعرفه واردات خود بر روی برخی از کالاهای مشخص آمریکایی را از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تابناک؛ وزیر توسعه اقتصادی روسیه، ماکسیم اورشکین، گفت: "اقدامات تلافی جویانه بیشتری با بالابردن تعرفه کالاهای وارداتی از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد اعمال می شود. این اقدامات جدید شامل حال کالاهای آمریکایی مشخصی خواهند شد که نظیر آن در روسیه تولید می شود." وی گفت: "به ویژه این اقدامات بر روی واردات نوع خاصی از ماشین آلات ساخت و ساز جاده ها، تجهیزات نفت و گاز، فلزکاری و ابزار حفاری سنگ و فیبر نوری اعمال می شود."

روسیه ممکن است برای مقابله به مثل با آمریکا، در طول سه سال آینده تعرفه های دیگری نیز بر روی واردات کالا از ایالات متحده وضع کند، چراکه اقدامات فعلی به طور کامل آسیب وارد شده به صادرکنندگان روس ناشی از اقدامات مقامات آمریکایی را پوشش نمی دهد. 

در این رابطه اورشکین گفته است: "خسارات ناشی از محدودیت های تجاری ایالات متحده برای صادرکنندگان روسیه مبلغ ۵۳۷.۶ میلیون دلار تخمین زده شده است. این مبلغ، تعرفه های اضافی ای است که تولیدکنندگان روس موظف هستند در ایالات متحده پرداخت کنند. در حال حاضر، تعرفه های بالاتر ما فقط بخشی از خسارت را، به ارزش ۸۷.۶ میلیون دلار، پوشش می دهد. این جبران خسارتی است که طبق قوانین سازمان تجارت جهانی، روسیه حق برخورداری از آن را دارد."

در این رابطه خبرگزاری راشاتودی شرح داده است که اگر سازمان تجارت جهانی حکم به غیرقانونی بودن تعرفه های ایالات متحده دهد، روسیه می تواند بر روی ۴۵۰ میلیون دلار دیگر از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کند. ۸۷.۶ میلیون دلار کنونی، میزانی است که طبق قوانین سازمان تجارت جهانی روسیه می تواند بدون این تصمیم سازمان وضع کند.

ایالات متحده آمریکا با اشاره به نگرانی هایی در مورد امنیت ملی، تعرفه های جدیدی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از تامین کنندگان عمده جهان وضع کرده است. اعمال تعرفه های ۲۵ درصدی برای فولاد وارداتی و ۱۰ درصدی برای آلومینیوم وارداتی از اول ژوئن آغاز شده است. کشور های چین، روسیه، ژاپن، هند، ترکیه و اتحادیه اروپا، ایالات متحده را متهم به حمایتگرایی کرده اند و تهدید کردند که با این اقدام آمریکا مقابله به مثل می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید