برخی چهره‌ها منتقد دولت خواهان تاسیس دادگاه جنگی اقتصادی برای اعدام سریع متخلفان اقتصادی شدند

کدخبر: ۲۲۴۹۰۱
اقتصادنیوز: جمعی از چهره های جوان منتقد دولت در نامه‌ای به سران قواخواهان اعدام آنچه متخلفان و مفسدان اقتصادی نامیده بودند شدند.

 به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این نامه آمده است. راه اندازی دادگاه‌­های ویژه جنگ اقتصادی در شرایط جنگ اقتصادی دشمن، اقدام قاطع قوه قضائیه در اعدام اخلالگران دانه درشت اقتصادی و در خصوص معوقات بانکی و همچنین نظارت بدون تعارف مجلس بر خلق نهادهای تولید کننده نقدینگی سوداگر از جمله مطالباتی است که اجرایی شدن آنها از رئیس قوه قضائیه خواسته شده است.درخواست تغییر فوری رئیس بانک مرکزی، اتصال فوری اطلاعات تراکنش­‌های بالای بانکی و همچنین اطلاعات ثبت اسناد و معاملات حوزه زمین و مسکن به نظام مالیاتی کشور و اخذ مالیات صد درصدی از افزایش قیمت خودرو و همچنین اخذ مالیات معاملات مکرر اشخاص و نهادها بیش از ۵ ملک در سال و مالیات برای خرید سکه بالای ۵۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر محورهایی است که در این نامه اجرایی شدن آنها از سران قوا درخواست شده است. 

نویسندگان نامه در بخش‌هایی از این نامه به وزیران دولت از جمله عباس آخوندی وزیر راه، محمدباقر نوبخت سخنگو و... نیز حمله کردند.

در این نامه خطاب صادق آملی لاریجانی رئیس‌قوه قضائیه نیز آمده است: تصور و باور عدم برخورد قاطع با بدهکاران بانکی سالهاست مایه تمسخر مردم و وهن نظام شده است و مردم می‌گویند که دزدی دانه درشت­های اقتصادی از جیب مردم تحت عنوان معوقات بانکی مصداق اتم این مطلب است که گویند در شهری آفتابه دزد را می گرفتند و دزدی شتر آزاد و رها بوده است.پیشنهاد ما به شخص جنابعالی که مدعی اعدام و حبس بیست ساله اخلالگران دانه درشت اقتصادی هستید آن است که در شرایط جنگ اقتصادی می­ بایست دادگاه­ های جنگی اقتصادی برای صیانت از مردم شکل گرفته و چند شعبه ویژه برای رسیدگی به اختلالگران کلان اقتصادی ماه­ های اخیر و برخورد و بازگرداندن حقوق بیت المال اختصاص یابد که در آن­ها از قاضیان عدالت گستر و راسخ، شجاعانه و بی مماشات و با پرهیز از لابی گری و اطاله فاسد دادرسی، قضاوت کنند و با گزارش­ های مستمر و شفاف به افکار عمومی زمینه آرامش روانی و ترس اختلالگران بوجود آید.

این نامه به امضای تعداد زیادی از چهره‌های منتقد دولت از جمله شهریار زرشناس، علی اکبر رائفی‌پور، مهرداد بذرپاش، کاوه اشتهاردی و... رسیده است.

منبع: جهان نیوز

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید