مروری بر تاریخچه پول مالزی «رینگیت»

کدخبر: ۲۲۵۱۰۲
اقتصادنیوز؛ دانستن و اطلاع یافتن از واحد پولی کشور‌های مختلف نه تنها برای سفر مفید است بلکه می‌تواند در بالا بردن سطح اطلاعات عمومی افراد نیز تاثیر گذار باشد.
مروری بر تاریخچه پول مالزی «رینگیت»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ هر کشوری برای خود یک واحد پولی دارد که برای خود راهی را طی کرده است تا به اینجا برسد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

مالزی یکی از کشور‌های مسلمان نشین جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. مالزی به دلیل برخورداری از سواحل متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، به خصوص برای ورزش‌هایی مانند غواصی است. همچنین ساحل و جزیره‌های متعدد، جنگل‌های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت‌های مالزی هستند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های شهری، برج‌های بلند و رستوران‌های مشهور هم، مالزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رینگیت (Ringgit) واحد پول مالزی

واحد پول مالزی رینگیت (Ringgit) که با کد رمز MYR مشخص می‌شود. رینگیت از سال ۱۹۷۵ جانشین دلار مالزی گردید.

رینگیت مالزی

در حال حاضر در مالزی اسکناس‌ها با مبالغ ۱RM (آبی)، ۵RM (سبز)، ۱۰RM (قرمز)، ۲۰RM (نارنجی)، ۵۰RM (سبز-آبی) و ۱۰۰RM (ارغوانی) منتشر شده اند و سکه‌های موجود در مالزی شامل ۱، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سنتی یا هستند که سنت یا سن (Sen) در واقع پول خورد مالزی بوده و هر ۱۰۰ سنت یک رینگیت است.

نکته‌ای جالب هم در این مورد لازم به ذکر است که در گذشته نام رینگیت دلار بوده است و در بعی از محله‌ها و مراکز فروش معمولا به جای واژه رینگیت از دلار استفاده می کنند، دقت کنید که منظور آن‌ها درواقع همان رینگیت است و شما باید رینگیت پرداخت کنید.

تا امروز مشاهده نشده که در مراکز خرید و یا بانک‌ها و یا کار‌های دیگر که نیاز به پرداخت مبلغی است، کسی دلار بگیرد، حتی اگر شما به جای رینگیت دلار داشته باشید، از شما ابتدا درخواست میکنند که به صرافی بروید و دلار خود را به رینگیت تبدیل کنید سپس خرید خود را انجام دهید.

سعی کنید در ایران پولتان را به رینگیت یا دلار تبدیل کرده و بعد به مالزی بروید.

در اکثر صرافی‌های این کشور ریال ایران را به سختی می‌پذیرند و فقط صرافی‌های ایرانی، ریال ایران را به رینگیت تبدیل می‌کنند.

اما دلار را همه‌ی صرافی‌ها به رینگیت تبدیل می‌کنند.

پس با این وجود بهترین کار این است که در ایران، پولتان را به دلار تبدیل کرده و دلار را با خود به مالزی ببرید.

هزینه حمل و نقل کمی بالا است. به خصوص با تاکسی‌ها و ون‌ها بالاتر از بقیه‌ی وسایل نقلیه است پس سعی کنید تا حد امکان پیاده روی کنید و از مناظر لذت ببرید و یا از اتوبوس‌ها و … استفاده کنید.

رینگیت مالزی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید