احتمالا با حضور ایران قیمت نفت کاهش می یابد

کدخبر: ۲۲۵۲۵۳
اقتصادنیوز: قیمت نفت صبح روز چهارشنبه در بازارهای جهانی در پی انتشار این خبر که آمریکا در حال بررسی درخواست چند کشور برای معاف شدن از تحریم نفت ایران است، کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری نزدک آمریکا اعلام کرد، اظهارات دیروز (سه شنبه) «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن درخواست چند کشور برای معاف شدن از تحریم نفت ایران را بررسی می کند به شکل گیری انتظار کاهش قیمت نفت در بازار منجر شد.

قرار است تحریم های آمریکا از ماه نوامبر (آبان-آذر) برضد ایران اجرایی شود و انتظار می رود جلوی صادرات نفت را بگیرد.

همچنین اعلام اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موضوع وضع تعرفه های جدید بر واردات کالا از چین را مطرح ساخت ، به کاهش امروز قیمت های نفت کمک کرد.

وضع تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی با تشدید تنش تجاری میان دو موتور بزرگ اقتصادی جهان، موجب کاهش قیمت های نفت شد.

قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 03:08 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 75 سنت یا یک درصد کاهش نسبت به دیروز (سه شنبه) به 78 دلار و 11 سنت رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 55 سنت یا 0.7 درصد کاهش نسبت به دیروز در بازار نایمکس این کشور به بهای 73 دلار و 56 سنت در هر بشکه معامه شد.

«مایکل مک کارتی» متخصص ارشد بازار در موسسه تحقیقاتی سی ام سی مارکتس سیدنی گفت: امروز نگرانی های تجاری موجب کاهش قیمت نفت شد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8مه (18اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه تهران ادامه نمی دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید