شعله‌ور شدن آتش جنگ تجاری چین و آمریکا

کدخبر: ۲۲۵۷۲۴
اقتصاد نیوز: صادرکنندگان چین شتاب بیشتری به کار خود دادند و مازاد تجاری چین با آمریکا رکورد زد. این نتایج می‌توانند باعث شعله‌ور شدن بیشتر آتش جنگ تجاری با واشنگتن شوند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ اما نشانه‌هایی از این‌ که صادرکنندگان در هفته اول جولای، قبل از اجرایی شدن تعرفه‌ها، با شتاب بیشتری محموله‌های خود را ارسال کرده‌اند، اشاره می‌کند که این رشد میزان مازاد تجاری، یک اتفاق موردی است. تحلیل‌گران انتظار دارند در ماه‌های آینده با آغاز آسیب رساندن تعرفه‌ها، شرایط تجاری نامطلوب‌تری برای تراز تجاری چین اتفاق بیافتد.

مازاد تجاری چین با آمریکا، که محور اصلی بحث‌های تجاری بین دو کشور است، از ۲۴.۵۸ میلیارد دلار در ماه می، به ۲۸.۹۷ میلیارد دلار در ماه ژوئن ، افزایش یافته است. این ارقام بر اساس محاسبات رویترز بر روی داده‌های دولتی از سال ۲۰۰۸ تا کنون، ارائه شده است.

جوناس شورت، رییس دفتر پکن شرکت اور برایت سان هونگ کای، در یادداشتی نوشت: رکورد زدن مازاد تجاری، هیچ کمکی به بهتر شدن روابط بد تجاری نمی‌کند و تنش‌ها را بالا می‌برد.

اداره کل کالاهای چین گزارش داد که صادرات چین در ماه چین ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است. صادرات چین به ایالات‌متحده در نیمه اول ۲۰۱۸ با ۱۳.۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته روبرو شد و واردات آن از آمریکا در همین دوره ۱۱.۸ درصد افزایش یافت.

در بازه ژانویه-ژوئن ،  مازاد تجاری چین با آمریکا از ۱۱۷.۵۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ ، به ۱۱۳.۷۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید