عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

شفاف ‌سازی لازمه مبارزه با فساد اقتصادی است

کدخبر: ۲۲۵۹۱۸
اقتصادنیوز؛ هاشم‌زاده هریسی گفت: لازم است تا پیش از آن‌که فساد اقتصادی شکل گیرد با ارائه راهکاری مثل شفاف‌سازی با مفاسد اقتصادی مبارزه و مقابله کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ هاشم هاشم زاده هریسی عصر امروز شنبه در دیدار با مسئولان شهرستان هریس با اشاره به اظهارات برخی مسئولین در مورد مبارزه جدی با فساد اقتصادی در کشور، گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل مبارزه با فساد اقتصادی در کشور، شفاف‌سازی است با این سیاست و رویکرد حتی اگر کسی هم به‌حق مردم دست‌درازی کرد کاملاً مشخص می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نمی‌توان انکار کرد که در هیچ کشوری شفافیت مالی وجود ندارد، وجود دارد اما اگر در کشوری مسائل مالی شفاف‌سازی نشود فساد اقتصادی در همان کشور به‌طور یقین وجود دارد.

وی ادامه داد: بنده در تدوین برنامه سوم توسعه کشور، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بودم که در این ارتباط لایحه‌ای برای شفاف‌سازی مالی ارائه از طریق کمیسیون ارائه کردیم اما آن زمان کسانی که مدعی مبارزه با فساد اقتصادی بودند این لایحه را قبول نکردند.

هاشم زاده با تأکید بر اینکه با اعدام و زندانی مفاسد اقتصادی نمی‌توان مبارزه با فساد کرد لذا مردم انتظار دارند مقابله با فساد اقتصادی باید ریشه‌ای حل شود، گفت: لازم است تا پیش از آن‌که فساد اقتصادی شکل گیرد با ارائه راهکاری مثل شفاف‌سازی با مفاسد اقتصادی مبارزه و مقابله کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه عدالت در جامعه با مشروعیت نظام جمهوری اسلامی سر و کار دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته در دیدار با مردم آذربایجان‌شرقی فرمودند ما در مسئله عدالت عقب هستیم در حالی که عدالت با مشروعیت نظام جمهوری اسلامی سر و کار دارد و اگر عدالت نباشد حکومت اسلامی با دیگر حکومت‌های دنیا تفاوتی نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود وقتی‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند در عدالت عقب هستیم همه باید شرم می‌کردند از این سخنان رهبری، نمی‌شود قوای سه‌گانه ما نام اسلام را یدک بکشند اما در اجرای قوانین اسلامی که یکی از آن برقراری عدالت است بی‌توجهی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید