واردات نفت کره جنوبی از ایران به پایین‌ترین سطح رسید

کدخبر: ۲۲۶۰۶۹
اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از سئول گزارش داد که واردات نفت کره جنوبی از ایران طی سه سال اخیر به پایین ترین سطح آن نازل کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سازمان گمرک کره جنوبی اعلام کرد که این سطح واردات در ماه ژوئن (خرداد) نسبت به ماه مشابه سال گذشته به پائین ترین سطح خود رسیده و در مقایسه با واردات ماه ژانویه 2015 (دیماه 1394) 40،3 درصد کاهش داشته است که این امر از وحشت شدید خریداران کره ای نفت ایران از تهدیدات آمریکا برای تحریم اقتصادی ایران حکایت می کند.

کره جنوبی به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده نفت خام ایران، در ماه ژوئن (خرداد) 686 هزار و 849 تن یعنی روزانه 167 هزار و 820 بشکه نفت از ایران نفت وارد کرده است که این رقم در مقایسه با یک میلیون و 150 هزار تن ماه ژوئن سال 2017 از یک کاهش قابل توجه برخردار بوده و حتی در مقایسه با ماه قبل آن یعنی ماه مه (اردیبهشت) نیز 9،5 درصد کاهش داشته است.

طی شش ماه گذشته یعنی از ابتدای سال جاری میلادی (دی ماه قبل) تاکنون واردات نفت این کشور از ایران با 33،9 کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 6 میلیون 130 هزار تن و یا 248 هزار و 367 بشکه رسیده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند خریداران نفت خام از ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.

تعلیق تحریم های نفتی که از زمان خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی رییس جمهوری این کشور اعلام شد، تا 13 آبان ادامه می یابد.

تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد.

با این حال دولت کره جنوبی نیز با اعزام دو هیات به واشنگتن و تهران در صدد است با انجام مذاکراتی به ویژه با مقامات آمریکا بتواند از برخی امتیازات استثنایی برای معمله نفتی با ایران برخوردار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید