کامیون های بدون راننده + عکس

کدخبر: ۲۲۶۷۰۳
اقتصاد نیوز: فناوری‌های خودران می‌توانند شاه کلید تحول و گسترش حمل و نقل محصولات باشند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصرایران؛ شاید جرقه‌های اولیه این فکر این روزها از ذهن شما بگذرد و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده کامیون در حال آزمایش طرح اولیه آن باشند، اما هزاران دلیل می‌تواند باعث نگرانی خودروسازان و رانندگان در حمل و نقل خودکار باشد. یکی از این موارد نوع کالایی است که حمل می‌شود. اصولا مواد سوختی یا محصولاتی که قابلیت انفجار با اشتعال دارند از شمار حمل و نقل خودران خارج می‌شوند. اما محصولات چوبی از اولین گزینه‌های انتقال توسط کامیون‌های خودران محسوب می‌شود.

استارت‌آپ "آین راید" در فستیوال "گودوود" از مدل مفهومی تمام الکتریکی خودران با نام "تی- لاگ" رونمایی کرد. این کمپانی بر این باور است که  می‌تواند نقش بزرگی را در بازار روبه رشد "خودران‌های الکتریکی" بازی کند.

3

همان طور که در طرح رندرهای به نمایش درآمده شاهد هستید، "تی- لاگ" هیچ کابینی برای راننده یا سرنشینان ندارد. این ساختار از پلت‌فرم خودران Nvidia در سطح 4 خودرانی بهره می‌برد و به همین دلیل می‌توان خودرو از بیرون و کیلومترها فاصله هدایت کرد.

از طرفی این خودرو به دلیل نداشتن کابین سامانه‌های گرمایشی، تهویه مطبوع، رفاه برای سرنشینان و سایر امکانات اقتصادی تمام شده و مصرف انرژی کمتری دارد.

4

کنترل خودرو از طریق حسگرها و دوربین‌های ویژه 360 درجه انجام می‌شود و به لطف نبود کابین، موتورهای الکتریکی توان خوبی را برای حمل بار در اختیار خودران قرار می‌دهند.

تجربه هدایت یک وسیله از راه دور قبلا در صنعت موفق نشان داده و براساس همین تجربه سازندگان به حذف کابین و کنترل از راه آن روی آورده‌اند.

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید