ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن؛ مالک آمازون

کدخبر: ۲۲۶۸۰۳
اقتصادنیوز: ثروت مدیرعامل آمازون، جف بزوس حالا از جمع ثروت بیل گیتس، موسس مایکروسافت و لری پیج، موسس گوگل هم بیشتر شده است. ثروت او برای اولین بار به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ثروت مدیرعامل آمازون، جف بزوس حالا از جمع ثروت بیل گیتس، موسس مایکروسافت و لری پیج، موسس گوگل هم بیشتر شده است. ثروت او برای اولین بار به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید.

سهام شرکت «آمازون دات کام» برای هشت روز متوالی افزایش یافت و تنها در روز دوشنبه و پس از آغاز رویداد سالیانه تخفیف در فروش آنلاین آمازون، روز آمازون پرایم، ۹.۴۶ دلار یا ۰.۵ درصد بالا رفت. قیمت سهام شرکت آمازون در رکورد ۱۸۲۲.۴۹ دلار بسته شد که بالاترین سطح تاریخ آن است.

امسال سهام آمازون با جهش آسمان‌خراش‌گونه ۵۵ درصدی مواجه شده است و در کمتر از ۷ ماه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به ثروت خالص جف بزوس اضافه کرده است. به این ترتیب حداقل از سال ۱۹۸۲ که فوربز لیست رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد، تا کنون، فردی به این ثروتمندی وجود نداشته است.

آمازون، غول تجارت الکترونیک، که در حال حاضر ارزش آن در بازار بیش از ۸۹۰ میلیارد دلار است، به پیشی گرفتن از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان، نزدیک شده است.

در سال ۱۹۹۹، در اوج شکوفایی دات کام‌ها (ثبت سایت‌های اینترنتی برای شرکت‌ها)، ثروت موسس مایکروسافت، بیل گیتس، برای مدت کوتاهی به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که با احتساب نرخ تورم، ارزش آن معادل ۱۴۹ میلیارد دلار کنونی است.

طبق لیست ثروتمندترین افراد ۲۰۱۸ مجله فوربز، بیل گیتس با ۹۳.۶ میلیارد دلار ثروت خالص، در مقام دوم قرار دارد. رتبه‌های بعدی به این ترتیب هستند: مدیرعامل برکشایر هاتاوی، وارن بافت با ۸۳ میلیارد دلار، مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، با ۸۳ میلیارد دلار و آمانیکو اورتگا، موسس گروه خرده‌فروشی ایندیتکس، با ۷۵ میلیارد دلار.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید