رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا:نمی‌توانیم با سرمایه‌گذاری در ایران فعالیت جهانی خود را به خطر بیندازیم

کدخبر: ۲۲۶۸۶۶
اقتصادنیوز: رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد در صورتی که در ایران سرمایه‌گذاری کنیم فعالیت خود در نقاط دیگر جهان را به خطر می‌اندازیم.
رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا:نمی‌توانیم با سرمایه‌گذاری در ایران فعالیت جهانی خود را به خطر بیندازیم

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ورنر هویر گفت: علیرغم آنکه ما از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم اما ایران جایی نیست که ما بتوانیم در این کشور نقشی فعال ایفا کنیم.

بانک سرمایه‌گذاری اروپایی که بازوی سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا محسوب می‌شود نگران آن است که همکاری با ایران جذب سرمایه در بازار آمریکا برای این بانک را به خطر انداخته و عواقب زیادی در پی داشته باشد.

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا گفت: این بانک هم اکنون صد میلیون یورو در حوزه صدور اوراق قرضه بدهی دارد.

اتحادیه اروپا برای تداوم جریان پول بین بروکسل و تهران در سایه بازگشت تحریم‌های آمریکا توافق کرده است تا نام تهران را به لیست کشورهایی که بانک سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا می‌تواند با آنها همکاری کند،‌اضافه کند.

علیرغم این مسئله اجرای این توافق برای بانک سرمایه‌گذاری اروپایی الزام‌آور نیست.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا در سایه خروج آمریکا از برجام توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند.

مبانی استراتژی اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌آی بانک سرمایه‌گذاری اروپا، قانون انسداد که شامل حمایت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا و پیشنهاد کمیسیون اروپایی برای نقل و انتقال مستقیم پول به بانک مرکزی ایران است تا در این زمینه بتوان از اقدامات متقابل آمریکا جلوگیری کرد.

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپاگفت:‌در حال حاضر هیچ بانک اروپایی نمی‌تواند در ایران فعالیت کرده و یا با طرف ایرانی همکاری کند.

وی گفت: ما باید توجه کنیم در صورتی که در ایران فعالیت کنیم مدل تجاری بانک سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا به خطر خواهد افتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید