آزمایش موفقیت‌آمیز فضاپیمای حمل توریست + عکس

کدخبر: ۲۲۶۹۵۶
اقتصاد نیوز: شرکت فضایی "بلو اوریجین" که توسط ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا بنا نهاده شده است، مرتفع‌ترین سقوط کپسول خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ امروز ( ۱۹ ژوئیه)، شرکت "بلو اوریجین" (Blue Origin)  متعلق به"جف بزوس" ، آزمایش دیگری را بر روی فضاپیمای زیرمداری "شپارد جدید"(New Shepard) انجام داد.

در این آزمایش، این شرکت امریکایی به دنبال بررسی فشار موتورها در حداکثر توان خود در ارتفاع بالا بود.

این نهمین آزمایش این سیستم بود که به صورت زنده در وب‌سایت بلو اوریجین پخش شد.

این آزمایش طراحی شده بود تا شبیه‌سازی کند که اگر در هنگام صعود، برای موشک مشکلی پیش بیاید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

_91505666_d6edb948-ae9d-4f37-aecc-bf1ad2f575ef copy copy

این فضاپیما که برای شش مسافر طراحی شده است، کوچک اما قدرتمند است و از یک موتور بیرونی برای جدا شدن و فاصله گرفتن از موشک بهره می‌برد تا در هنگام انفجار احتمالی موشک، دچار حادثه نشود.

این تیم تلاش کرده بود پس از پرتاب، موتور پیشران را همانند آزمایش سال ۲۰۱۶ با ایمنی کامل روی زمین فرود بیاورد که این کار هم با موفقیت انجام گرفت.

با وجود این که این پرتاب، آزمایشی بود، اما فضاپیما با محموله‌های مختلفی از جمله یک مانکن، آدمک بلو اوریجین، آزمایش‌های علمی، لباس‌های فضایی آزمایشی، تست دسترسی به وای‌فای و غیره بارگیری شده بود.

1

"شپارد جدید" با هدف حمل توریست به فضا ساخته شده است و شرکت در حال نزدیک شدن به این هدف است.

این سیستم هنوز پرواز عملیاتی یا همراه با انسان نداشته است، اما هنگامی که بلیط‌ها در بازار عرضه شوند، احتمالا قیمت آنها از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود. بنا به گزارش‌ها، این بلیط‌ها در سال ۲۰۱۹ قابل خرید خواهند بود.

2

این پرواز آزمایشی با یک ساعت تاخیر انجام شد، اما در نهایت طبق برنامه، هم موشک و هم کپسول، به سلامت روی زمین فرود آمدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید