اشکال در سیستم خنک کننده مک بوک جدیدترین دردسر اپل

کدخبر: ۲۲۷۲۵۶
اقتصاد نیوز: بر اساس اعلام کاربران، خنک‌کننده لپ‌تاپ جدید مک بوک پرو ۱۵ اینچی اپل با مشکل جدی روبرو شده و نمی‌تواند مانع داغ کردن پردازنده قدرتمند این دستگاه شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت AppleInsider، پس از آنکه اپل لپ‌تاپ‌های جدیدش، مک بوک پرو ۱۵ اینچی، را با بهره‌مندی از نسل هشتم پردازنده های اینتل به‌روزرسانی کرد و آن‌ها را روانه بازارهای جهانی کرد، حالا به نظر می‌رسد که کاربران این محصول از داغ کردن بیش از اندازه دستگاه خود ناراضی بوده و شکایت‌های خود را در فضای مجازی به گوش شرکت تولیدکننده یعنی اپل رسانده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، خنک‌کننده مک بوک پرو ۱۵ اینچی به خوبی کار نمی‌کند و یا برای پردازنده قدرتمند به کار برده شده در این محصول کافی نیست و نمی‌تواند دستگاه را به خوبی خنک کند.

به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی، این مشکل بسیار جدی بوده و ممکن است به آسیب‌های جدی و نقض‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری بی‌شماری در این لپ‌تاپ‌ها بینجامد.

وجود پردازنده فوق پیشرفته و قدرتمند Core i۹ اینتل در این لپ‌تاپ‌ها با توان پردازشی بسیار بالایی که دارد، نیاز به یک خنک‌کننده فوق قدرتمند دارد تا از داغ شدن و صدمه رساندن به دستگاه جلوگیری کند اما به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ جدید اپل این توانایی را ندارد و دستگاه به خوبی خنک نمی‌شود.

بسیاری از کانال‌های یوتیوب با تحلیل و آنالیز این دستگاه، آن را نامیدکننده و معیوب نامیده‌اند و از اپل درخواست کرده‌اند هرچه زودتر به موضوع مربوطه رسیدگی کند.

آنچه برخی دیگر از تحلیلگران در این باره گفته‌اند آن است که ضخامت بسیار باریک دستگاه این اجازه را به اپل نداده است تا از خنک‌کننده قوی‌تر و بهتری استفاده کند. همانطور که می‌دانیم ضخامت مک بوک پرو ۱۵ اینچی ۲۰۱۸ ، ۱.۵۴ سانتی متر است.

بسیاری دیگر نیز در فضای مجازی نتایج آزمایش و تست‌های واقعی را بیان کرده‌اند که به وضوح نشان می‌دهد مک‌بوک جدید اپل توانایی خنک کردن پردازنده فوق قدرتمند خود را ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید