کسادی تیرماه عامل عقب‌نشینی صاحب‌خانه‌ها در پایتخت+جدول قیمت

کدخبر: ۲۲۷۴۴۰
اقتصادنیوز : پس از سپری شدن چند هفته پرتلاطم در بازار آپارتمان‌های اجاری، گزارش‌ها حاکی از عقب‌نشینی گروهی از مالکان نسبت به بهای پیشنهادی رهن و اجاره اولیه است و به این ترتیب فایل‌های قیمت‌مناسب در بازار رهن و اجاره قدری بیشتر شده است.
کسادی تیرماه عامل عقب‌نشینی صاحب‌خانه‌ها در پایتخت+جدول قیمت

به گزارش «اقتصادنیوز»، اگرچه هنوز تعداد مالکانی که با تصور افزایش بعضا بیش از ۳۰ درصدی ارزش اجاری آپارتمان خود، قیمت‌های پیشنهادی پرتی مطرح کرده‌اند، کم نیست، اما بررسی‌های میدانی حاکی از این است که طی چند روز اخیر برخی از موجران قیمت‌های اولیه را تعدیل کرده و تغییر داده‌اند. به گفته واسطه‌ها، این موجران کسانی هستند که تقریبا در تمام ایام تیر در انتظار اجاره ملک خود بوده‌اند، اما به دلیل قیمت پیشنهادی بالا نتوانستند به مقصود خود برسند و در نتیجه طی چند روز گذشته حاضر به تعدیل اجاره‌بهای پیشنهادی شده‌اند.

یک ماه از فصل طلایی نقل و انتقالات مستاجران سپری شده و در نتیجه یک‌سوم از فرصت موجران برای اجاره ملک در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دست رفته است. آنها با درک این موضوع که تعداد مستاجران در جست‌وجوی ملک اجاری در تابستان بسیار بیشتر از سایر فصول است، پس از چند هفته پافشاری بر رهن و اجاره پیشنهادی بالاتر از ارزش اجاری ملک، سرانجام حاضر شدند قدری از اجاره‌بها بکاهند تا طرف تقاضا نیز رغبتی به اجاره آپارتمان آنها نشان دهد.

بررسی آگهی روزنامه‌ها و نیز موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد فایل‌های اجاری با نرخ پیشنهادی معقول در چند روز گذشته افزایش محسوسی داشته است و این خود یک نقطه روشن برای بازار اجاره محسوب می‌شود. برخی از واسطه‌ها نیز که در ابتدای فصل با موجران همراهی کرده و این افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای پیشنهادی را با توجه به رشد قیمت مسکن منطقی توصیف می‌کردند، پس از تجربه هفته‌هایی که به لحاظ مراجعه متقاضیان املاک اجاری پررونق اما به لحاظ تعداد قرارهای منجر به اجاره کمتر از حد مورد انتظار بود، به این باور رسیده‌اند که نباید نقش توان اقتصادی مستاجران را در میزان رشد اجاره‌بها نادیده گرفت. به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی رو به سوی آرامش نسبی گذاشته و این امید وجود دارد که شمار فایل‌های قیمت‌مناسب افزایش یابد.

 

 

07-03

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید