مشغول به کار شدن کابل بان ها جهت جلوگیری از کابل دزدی

کدخبر: ۲۲۷۵۵۲
اقتصادنیوز: سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به زمانبندی قطعی برق و افزایش کابل دزدی‌ها افرادی به نام کابل بان برای محافظت از کابل‌های برق در مناطق مختلف تعریف شدند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، محمود رضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در نشست خبری با توضیح روند کلی تولید و مصرف برق اظهار کرد: امسال نسبت به سال قبل گرمای هوا بیشتر شده و این امر باعث شد به ازای هر درجه افزایش دما حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا عمده مشکل ما در مرداد ماه متمرکز است و این امکان وجود دارد که در هفته‌های اول شهریور ماه نیز مدیریت مصرف اعمال شود.

سخنگوی صنعت برق در ادامه خاطر نشان کرد: با ماندگاری گرمای هوا و محدودیت منابع ابی در صورت اعمال نکردن محدودیت با مشکلاتی عمده روبرو می‌شدیم.

حقی فام در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان در خصوص کابل دزدی‌های اخیر با توجه به زمانبندی‌های قطعی برق خاطر نشان کرد: احتمال افزایش کابل دزدی یکی از دلایلی بود که وزارت نیرو در ابتدا زمانبندی قطعی برق را اعلام نمی‌کرد.

وی افزود: در ابتدا این پیش پیش بینی وجود داشت، اما برای اطمینان خاطر مشترکان این برنامه اعلام شد و به طبع آن قطعی برق برخی مناطق بیش از ساعات اعلامی ادامه پیدا کرد.

سخنگوی صنعت برق در ارتباط با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کابل دزدی گفت: این موضوع از طریق سیستم‌های بازرسی و نظارت وزارت نیرو در حال پیگیری است و افرادی به نام کابل بان در این راستا تعریف شدند.

حقی فام با اشاره به همکاری نیروی انتظامی و مردم دراین زمینه گفت: مامورین برق برای انجام عملیات با لباس مخصوص در حال کار هستند و اگر مردم با افراد مشکوکی در این زمینه برخورد کردند تقاضا می‌شود که موضوع را به شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید