رکود در بازار مسکن حاکم شد

کدخبر: ۲۲۸۰۳۶
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بازار مسکن وارد فاز رکود شده است، گفت: متولیان بخش مسکن باید شرایط را برای تحقق برنامه ششم توسعه در این بخش فراهم کنند.
رکود در بازار مسکن حاکم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، در حالی قیمت مسکن در دو ماه ابتدایی سال روند رشد به خود گرفت که به علت نبود ظرفیت افزایش قیمت در این بازار شاهد رکود عمیق در شرایط فعلی در خرید و فروش ملک هستیم تا جایی که مشاوران املاک می‌گویند در دو ماه اخیر هیچ معامله‌ای نداشتند و علت آن هم این است که با توجه به نا معلوم بودن شرایط اقتصادی نه کسی خانه می‌فروشد و نه مردم توانایی خرید خانه با این قیمت‌های کذایی را دارند و اگر روند این بازار اگر به همین منوال پیش رفت رکود در ماه‌های آینده تشدید خواهد شد.

در این رابطه رضا کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: بازار مسکن با توجه به شرایط پیرامون بازار در حال حاضر وارد رکود شده و به نظر می‌رسد افزایش قیمت در معاملات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر متاسفانه ۳ میلیون مسکن در کشور کمبود داریم که در قانون برنامه ششم توسعه دولت (وزارت راه و شهرسازی) مکلف شده علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۱۵۰ هزار مسکن شهری، ۲۷۰ محله را در سال مقاوم سازی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: متاسفانه هیچکدام از این برنامه‌ها اجرا نشده، ۴ ماه از فصل بودجه گذشته، اما هیچ اقدامی برای مواردی که در قانون برنامه آمده، انجام نشده است.

کوچی توضیح داد: شرایط بازار مسکن نشان می‌دهد که در بخش مسکن دولت و وزارت راه و شهرسازی عملکرد مناسبی نداشته است، در حال حاضر مسکن هم در رکود است و هزینه‌های زیادی بابت این موضوع پرداخت می‌کنیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش نرخ اجاره بها نیز مسکن در شرایطی نامطلوبی به سر می‌برد.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو چه شرایطی برای بازار مسکن رقم خواهد خورد و با توجه به بلاتکلیفی صاحبان ملک و خریداران قیمت‌ها به کدام سمت سوق خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید