تسهیلات تولیدی 19 هزار میلیارد تومان بود

کدخبر: ۲۲۸۱۵۴
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد اقتصادی 4.٣ درصدی ایران که در گزارش فروردین ماه صندوق بین المللی پول تایید شد، نتیجه اعطای ١٩ هزار میلیارد تومان وام به واحدهای تولیدی بخش خصوصی و تخصیص 4٣ هزار و 5٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های عمرانی بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عصر سه شنبه اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی، برخی مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شماری از نمایندگان بانک های دولتی به سازمان برنامه و بودجه رفتند و با معاون رییس جمهوری در جلسه ای وضع پیشرفت طرح اشتغال روستاییان و عشایر را بررسی کردند.
در این نشست، معاون رییس جمهوری گفت: بر اساس مطالعات علمی، رابطه مستقیمی بین اشتغال و رشد اقتصادی است. 
«محمدباقر نوبخت» یادآوری کرد: پارسال همچون سال های گذشته 796 هزار نفر به جمعیت فعال (جمعیت در سن کار و جویای کار) اضافه شد که ٧٩٠ هزار نفر مشغول کار شدند و 6 هزار نفر به جمعیت بیکار سه میلیون و 200 هزار نفری اضافه شد. 
وی بر ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال تاکید کرد و ادامه داد: امسال بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مشارکت نسبت به بهار پارسال که 4٠.6 درصد بود، ٠.5 درصد رشد کرد؛ بنابراین جمعیت بیشتری وارد بازار کار شد. همچنین نرخ بیکاری از ١٢.6 به ١٢.١ تقلیل یافت. 
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: در تبصره ١٨ قانون بودجه 13٩٧ پیش بینی شده است برای یک میلیون و ٣٣ نفر اشتغال ایجاد کنیم و در این زمینه 65 هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای ١4 طرح در نظر گرفتیم. 
به گزارش ایرنا، پارسال قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال 1392 ابلاغ شد، تصویب شد.
منابع مالی اجرای قانون به شرح زیر است:
الف- معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب هیات امنای صندوق به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه (با نرخ سود صفر درصد) نزد موسسه های عامل.
ب- دستکم به میزان معادل ریالی سپرده شده توسط صندوق از محل منابع داخلی موسسه های عامل به صورت تلفیقی با منابع موضوع بند (الف) این ماده. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید