جلسه مسئولان کمیته بررسی سانحه هواپیمای یاسوج با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شد

کدخبر: ۲۲۸۲۰۰
اقتصاد نیوز: جلسه مسئولان کمیته بررسی سانحه هواپیمای یاسوج با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شد اما به دلیل کامل نبودن تیم حاضر در این جلسه نمایندگان مجلس خواستند که در جلسه بعدی اعضای کمیته بررسی حضوری کامل داشته باشند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ حسن رضایی فر- مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعضای کمیته بررسی سانحه هواپیمای یاسوج سه روز قبل در جلسه با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حاضر شدند و نمایندگانی از چند کارگروه این کمیته اعلام آمادگی کردند تا گزارشات خود را ارائه و به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهند.

به گفته وی، با توجه به اینکه تمام اعضای اصلی کارگروه‌های کمیته بررسی سانحه در این جلسه حاضر نبودند، نمایندگان مجلس درخواست کردند در جلسه‌ای که ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود، بررسی‌های لازم انجام شود.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اعضای کمیته بررسی سانحه آمادگی کامل دارند تا به تمام سوالات و ابهامات مطرح شده در این زمینه پاسخ دهند، تاکید کرد: گمانه‌زنی‌هایی که صحبت از نبود آمادگی از سوی اعضای کمیته بررسی سانحه می‌شود، صحت ندارد و ما در حال حاضر منتظر هستیم تا با اعلام اعضای کمیسیون اصل ۹۰ جلسه بعدی در این رابطه تشکیل شود.

رضایی فر درباره آخرین وضعیت بررسی گزارش نهایی سانحه از سوی مقامات قضایی نیز گفت: در این حوزه یک کارشناس مسائل هوایی که با مقامات قضایی کار می‌کنند، پیگیری گزارش را بر عهده گرفته و کار در این زمینه با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی کمیته بررسی سانحه ادامه دارد.

به گفته وی، مقام قضایی در این رابطه چند نفر را احضار کرده و اطلاعات آنها را در این زمینه جویا شده است تا در نهایت نظر قطعی خود را ارائه کند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری این را نیز گفت که کمیته بررسی سانحه به دنبال اعلام مقصر نبوده و در گزارش خود صرفا دلایل این حادثه و عواملی که در سقوط هواپیمای تهران- یاسوج نقش داشته را ارائه کرده است. مستندات مربوط به این گزارش در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته و بررسی آن‌ها در جلسه پیش رو ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، پس از سقوط هواپیمای تهران- یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان در زمستان سال گذشته در ارتفاعات دنا با دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته بررسی این حادثه تشکیل شد.

این کمیته پس از پیدا شدن جعبه سیاه و بررسی اطلاعات آن در گزارش خود خطاهای خلبان را به عنوان اصلی ترین عامل در سقوط این هواپیما تعیین کرد.

پارسایی نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل ۹۰ این نهاد چند روز قبل اعلام کرده بود که گزارش مربوط به تقصیر خلبان در حادثه سقوط هواپیما را قبول نداشته و این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید