وعده وزیر تعاون: تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان

کدخبر: ۲۲۸۳۰۶
اقتصادنیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین گامی که برای حمایت از بازنشستگان برداشته ایم، پرداخت تسهیلات کم بهره برای خرید کالاهای اساسی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، زمان بازپرداخت این تسهیلات 2 ساله پیش بینی شده است.

وی گفت: رقم این تسهیلات چهار تا پنج برابر حقوقی است که بازنشستگان دریافت می کنند و میزان سود این تسهیلات بسیار پایین است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جزئیات بیشتر درباره نحوه پرداخت این تسهیلات را در آینده ای نه چندان دور اعلام می کند.

** تجدید نظر در حقوق کارگران مطرح نیست

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی براینکه انجمن های کارگری بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران را با توجه به نوسان نرخ ارز مطرح کرده اند، آیا با این پیشنهاد موافق هستید یا خیر؟ اظهارداشت: ما به دنبال تثبیت قیمت ها و شیوه های دیگر برای حمایت از اقشار کم درآمد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تجدید نظر در حقوق و دستمزد کارگران به هیچ عنوان مطرح نیست، اما کمک به افزایش قدرت خرید کارگران را با شیوه های دیگر دنبال می کنیم.

وی افزود: البته تثبیت قیمت ها براساس ارز با قیمت 4200 تومان یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده دولت است.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا بار دیگر کالابرگ توزیع خواهد شد یا خیر؟ گفت: از این شیوه برای توزیع کالا استفاده نخواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید