تثبیت قیمت دلار با توزیع ارز حاصل از صادرات در بازار دوم

کدخبر: ۲۲۸۶۱۶
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات بنیادی برای ساماندهی بازار ارزی، گفت: هر چه توزیع ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه بیشتر شود قیمت دلار تثبیت خواهد شد.
تثبیت قیمت دلار با توزیع ارز حاصل از صادرات در بازار دوم

به گزارش اقتصادنیوز محمدرضا تابش در گفت وگو با ایبِنا، با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: تنظیم بازار ارز نیازمند اقدامات بنیادی است و در این راستا باید تحولاتی در اقتصاد کشور در مقاطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یک سری کارهای فوری و ضربتی برای ساماندهی ارزی نیاز است، تصریح کرد: باید در ارتباط با خنثی سازی آثار تحریم ها گام های مستحکمی برداشته شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مهار رشد نقدینگی و تثبیت قیمت دلار و ارز از جمله مسائلی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: دولت باید با ساماندهی وضعیت بازار آرامش نسبی را به آن تزریق کند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی وضعیت کلی بازار نیازمند اتخاذ تمهیداتی مشخص است، گفت: به مرور هر چه توزیع ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه بیشتر شود قیمت دلار تثبیت خواهد شد.

تابش گفت: باید توزیع ارز به بازار به گونه ای باشد که به همه نیازها بتوانیم پاسخ دهیم در غیر این صورت تقاضا باز هم بازار را بهم می زند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید با جدیت در ایجاد بازار ثانویه به بهبود وضعیت ارزی اقدام کند.

تابش ادامه داد:هر چند که  سامانه نیما نیز نواقصی داشته اما دولت تلاش خود را در راستای بهبود وضعیت انجام داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید