رشد بی‌سابقه اقتصاد آمریکا در دوره ترامپ

کدخبر: ۲۲۸۶۸۲
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران پرسش اصحاب رسانه را درباره اطلاع وی از ماجرای دیدار اعضای ارشد ستاد انتخاباتی خود با طرف روس در جولای 2016 (تیر / مرداد 95) را بی پاسخ گذاشت.
رشد بی‌سابقه اقتصاد آمریکا در دوره ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترامپ دقایق پیش در نطقی که در واشنگتن در جمع خبرنگاران ایراد کرد گفت: رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری (میلادی) 4.1 (چهار و یک دهم ) درصد بوده که این میزان در دو دولت قبلی سابقه نداشته است.

وی افزود: در دو دولت گذشته 'جرج دبلیو بوش' (پسر) و «باراک اوباما» رشد اقتصادی آمریکا تنها 1.8 (یک و هشت)دهم درصد بود و این درحالی است که تنها یکسال و چند ماه از دوره ریاست جمهوری من می گذرد.

وی افزود: هر رقم از این رشد اقتصادی به منزله سه تریلیون دلار سرمایه و اشتغالی برابر با 10 میلیون فرصت شغلی است.

ترامپ گفت: میزان کسری تجاری آمریکا نیز به 50 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی شرکت های آمریکایی که در خارج احداث شده و اکنون بخصوص شرکت 'اپل' که قرار است فعالیت های خود را در داخل متمرکز کنند را درجهت ایجاد اشتغال در آمریکا بسیار موثر دانست.

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود گفت که هیچ کشوری در جهان همچون آمریکا تجهیزات و ادوات سنگین نظامی را نمی سازد و امکاناتی فراهم می کند که دیگر کشورها قادر باشند این تجهیزات را به فوریت از آمریکا خریداری کنند.

****تشکر از رهبر کره شمالی 

ترامپ در ادامه از رهبر کره شمالی نیز بابت بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی در جنگ کره تشکر کرد و گفت: می خواهم در برابر شما اصحاب رسانه از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که در این زمینه به قول خود عمل کرد تشکر کنم. 

رئیس جمهوری آمریکا در پایان بدون پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اطلاع وی از ماجرای دیدار اعضای ارشد ستاد انتخاباتی وی با طرف روس در جولای 2016 در برج ترامپ، محل سخنرانی را ترک کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید