کاهش قیمت نفت به دنبال اظهارات وزیر انرژی روسیه

کدخبر: ۲۲۸۷۸۴
اقتصاد نیوز: بهای معاملات نفت روز جمعه به دنبال اظهارات وزیر انرژی روسیه که از احتمال تولید بیشتر نفت اوپک پلاتس خبر داد افزایش سه روزه خود را متوقف کرد و در قیمت پایین‌تری ایستاد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۷۴.۲۹ دلار در هر بشکه بسته شد. با این حال نفت برنت ۱.۷ درصد رشد هفتگی را به ثبت رساند.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر ۹۲ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش یافت و در ۶۸.۶۹ دلار در هر بشکه بسته شد و رشد هفتگی خود را به ۰.۶ درصد محدود کرد. این نخستین رشد هفتگی هر دو قیمت پایه در چهار هفته گذشته بود.

بهای معاملات نفت پس از اظهارات الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، که افزایش تولید نفت فراتر از یک میلیون بشکه‌ای که توافق شده بود را منتفی نکرد با کاهش روبه‌رو شد. روسیه، عربستان سعودی و سایر تولید کنندگان ماه گذشته با افزایش تولید خود موافقت کردند.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، بهای معاملات نفت در معاملات اندک روز جمعه کاهش یافت و تاثیر اظهارات وزیر انرژی روسیه با توجه به تردیدها نسبت به توانایی این کشور برای افزایش قابل توجه تولید بالاتر ازسطوح فعلی، محدود خواهد بود.

افت قیمت‌های نفت در اواسط معاملات روز گذشته پیش از انتشار آمار شرکت "بیکرهیوز" روی داد که نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته با سه حلقه افزایش، به ۸۶۸ حلقه رسیده است.

بهای معاملات نفت روز پنج شنبه پس از این‌که عربستان سعودی صادرات نفت از طریق مسیر تجاری دریای سرخ را به دلیل حمله حوثی‌های یمن به دو نفتکش این کشور متوقف کرد، صعود کرده بود. بر پایه آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت و محصولات نفتی در سال ۲۰۱۶ از طریق تنگه بابل المندب به اروپا، آمریکا و آسیا حمل شد. با این حال واکنش بازار به این اتفاق، آرامتر از حد انتظار بود که شاید به دلیل افزایش اخیر تولید عربستان سعودی به همراه افزایش تولید از سوی سایر اعضای اوپک و روسیه بوده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، یکی از تحلیلگر بازار نفت دراین باره گفت: اگر سعودی‌ها و اوپک پیش ازاین تولید و صادرات‌شان را افزایش نمی‌دادند با اتفاق اخیر قیمت‌های نفت صعود بیشتری پیدا می‌کرد.

تولیدکنندگان بزرگ نفت در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر، تولیدشان را افزایش داده اند. به علاوه احتمال برداشت آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک میزان عرضه جهانی را به طرز چشمگیری افزایش داده و باعث پایین رفتن بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

بهای معاملات نفت آمریکا هفته گذشته پس از افت چشمگیر ذخایر نفت آمریکا صعود کرده بود. اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد: ذخایر نفت در هفته منتهی به ۲۰ ژوییه، ۶.۱ میلیون بشکه کاهش یافته که فراتر از کاهش ۲.۹ میلیون بشکه بود که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید