تصویب طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران

کدخبر: ۲۲۹۱۰۳
اقتصادنیوز:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح‌های انتقال آب به تهران که از طریق حفر تونل در شرق و غرب این شهر در حال انجام است در برابر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای هشت ریشتر مقاوم است و به این ترتیب در پنج سال آینده سامانه تامین آب تهران و ورودی آب این شهر به لحاظ تاب‌آوری تضمین می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، محمدرضا بختیاری در جریان تصویب طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران که امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید گفت: طرح‌های انتقال آب به تهران که از طریق حفر تونل در شرق و غرب این شهر در حال انجام است در برابر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای هشت ریشتر مقاوم است و به این ترتیب در پنج سال آینده سامانه تامین آب تهران و ورودی آب این شهر به لحاظ تاب‌آوری تضمین می‌شود.

وی افزود: در بحث توزیع آب داخل تهران نیز با تصویب این طرح و تکمیل طرح قمر بنی‌هاشم (رینگ تهران) که تاکنون ۴۰درصد آن انجام شده است، می‌توان گفت که نگرانی برای تامین آب شهروندان پس از وقوع زمین‌لرزه احتمالی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در تشریح طرح آب‌رسانی اضطراری به تهران گفت: بر مبنای این طرح در همه محلات تهران که تعدادشان بیش از ۳۷۴ محله است، مخازنی به حجم ۱۰۰ تا ۳۰۰ مترمکعب ساخته می‌شود که می‌توانند آب مورد نیاز شهروندان را تا ۷۲ ساعت پس از وقوع حادثه تامین کنند.

بختیاری گفت: تاکنون دو مخزن اضطراری در تهران به بهره‌برداری رسیده که ۱۰۰‌هزار لیتر ظرفیت دارند و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی، آب مورد نیاز حدود ١١‌هزار نفر را تامین می‌کنند و مکان‌یابی‌ها به صورتی انجام شده است که در سه روز ابتدایی حادثه، هر شخص در فاصله نهایتا ۱۰۰۰ متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

وی هزینه ساخت هر یک از مخازن این طرح را بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در چارچوب تصویب این طرح می‌توان اعتبارات لازم برای انجام این طرح را تامین کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید