تحریم فرش دستباف ایران توسط آمریکا ناقض پروتکل های بین المللی است

کدخبر: ۲۲۹۲۳۳
اقتصاد نیوز: رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این که هیچ کشوری حق ندارد هویت ملی ملت ایران را در حوزه تحریم قرار دهد گفت:تحریم فرش دستباف ایران توسط آمریکا ناقض پروتکل های بین المللی است و برای رفع این تحریم از طریق نهادهای بین المللی اقامه دعوا شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ فرشته دست پاک در مصاحبه با رادیو با اشاره به اینکه قرار دادن فرش دستباف ایران در فهرست تحریم ها از سوی آمریکا مغایر با پروتکل های جهانی است، افزود: برای خروج فرش دستباف ایران از تحریم آمریکا در مجامع بین المللی اقامه دعوا شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرش دستباف ایرانی متعلق به ملت ایران بوده و جزء هویت ملی، فرهنگی و فکری مردم ایران محسوب می شود، اظهارداشت: با وجود این هیچ کشوری حق ندارد هویت ملی ملت ایران را در حوزه تحریم خود قرار دهد.

رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه تحریم فرش دستباف ایران از سوی آمریکا موجب نقض پروتکل های بین المللی شده است، ادامه داد: در این راستا از طریق سازمان ملل و نهادهای جهانی دیگر برای خروج فرش دستباف از تحریم اقامه دعوا شده است.

وی افزود: با تعلیق تحریم ها طی دو سال گذشته 30 درصد از فرش دستباف ایران به کشور آمریکا صادر شده که نشان از تاثیر آن در اقتصاد فرش دستباف دارد.

دست پاک گفت: معیشت شش میلیون نفر از مردم ایران از حوزه فرش دستباف تامین می شود که با کاهش صادرات ایران به آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روابط سیاسی میان کشورها نمی تواند در هویت مردم ملی آنها تاثیر بگذارد بنابراین سازمان ملل در خروج فرش دستبافت ایران از تحریم آمریکا باید نقش آفرین باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید