هواپیمایی اترک: ایران ایرتور به تعهداتش در خصوص خرید ایرباس ۳۲۰ عمل نکرد

کدخبر: ۲۲۹۲۷۰
اقتصاد نیوز: هواپیمایی اترک با تکذیب توقیف هواپیماهایش از عدم پایبندی ایران ایرتور به تعهداتش در خصوص خرید ایرباس ۳۲۰ خبر داد و اعلام کرد: هواپیمایی اترک بر اساس پایبندی به اصول اخلاقی هوانوردی از انتشار فحاشی و تهدیدات پیامکی ایران ایرتور خودداری می کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ متن پاسخ هواپیمایی اترک به خبر "ایران ایرتور: از اترک ایر شکایت کرده‌ایم/ ایرباس‌ها تا تعیین تکلیف پرواز نمی‌کنند" به شرح ذیل است؛


«لازم است نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی که برگرفته از جوابیه شرکت محترم ایران ایر تور است، مورد توجه قرار گیرد:

1- مساله توقیف هواپیماها و سهام شرکت هواپیمایی اترک توسط مراجع قضایی کاملا کذب می باشد، چرا که دستور قضایی مطرح شده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، صرفا مربوط به پرونده شخصی یکی از سهامداران شرکت اترک بوده و بسط و طرح آن نسبت به کلیت شرکت اترک بعنوان یک شخصیت حقوقی مستقل، خلاف واقع و شئونات رفتار حرفه ای است.

2- دستور قضایی مورد ادعای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، 2 ماه پس از عقد قرارداد با آن شرکت محترم بوده و اسناد آن نیز بنا به ادعای شرکت ایران ایرتور، در سازمان هواپیمایی کشوری موجود است و به رویت مدیران محترم شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز رسیده است.

3- از آنجایی که مجوز بهره برداری عملیاتی از حقوق شرکت هواپیمایی اترک تا زمان انتقال مالکیت به طرف مقابل بوده، به دلیل عدم پایبندی به تعهدات مالی، بهره برداری از هواپیمای مذکور براساس درخواست شرکت هواپیمایی اترک به سازمان هواپیمایی کشوری در تاریخ 1397/4/31 صورت گرفته و ادعای زمین گیری هواپیما از سوی شرکت ایران ایرتور تا تعیین تکلیف مراجع قضایی، علاوه بر غیرواقعی بودن، موضوعی مضحک است.

4- براساس اسناد مالی موجود، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تنها به پرداخت 20 درصد از کل مبلغ قرار داد اقدام نموده و ادعای پرداخت چند میلیون دلاری به شرکت هواپیمایی اترک، کاملا کذب است.

5- علیرغم درخواستهای متعدد و دعوت کتبی از مدیران محترم شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مبنی بر حل و فصل اختلافات و تعیین تکلیف قرارداد، متاسفانه از سوی شرکت ایران ایرتور مورد استقبال واقع نشد و آن شرکت محترم با وجود دعوت کتبی به بهانه رفع اختلاف در نامه ای برطرف شدن مشکلات را به محاکم قضایی واگذار نمودند که این مهم نیز مورد استقبال اترک می باشد.

ضمنا شرکت هواپیمایی اترک در رابطه با ادعاهای مطروحه از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اعلام میدارد آن شرکت محق خواهد بود نسبت به بهره گیری از امکان و فرصتهای موجود قانونی و قراردادی همچون مختومه نمودن قرارداد، اقاله بر قرارداد، سازش طرفین در قرارداد و غیره اقدام نماید.

6- مفتوح بودن پرونده قضایی شخصی یکی از سهامداران شرکت هواپیمایی اترک در محاکم قضایی کاملا با موضوع مطرح شده در خصوص عدم پایبندی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بی ارتباط بوده و به نظر می رسد شرکت محترم ایران ایرتور، علاقه مند است علاوه بر فعالیت در صنعت هوانوردی کشور، نقش موثری در به ثمر رساندن پرونده های قضایی کشور داشته باشد، چرا که شرکت اترک هیچگونه دیونی ( براساس جوابیه آن شرکت محترم) به شرکت ایران ایرتور نداشته و دیون یکی از سهامداران شرکت اترک به سایرین، در مفاد قرارداد فروش هواپیما نمی گنجد.

7- به کار بردن الفاظی مانند فرار رو به جلو و همچنین بهره برداری از پرونده قضایی شخصی یکی از سهامداران شرکت اترک که بی ارتباط با صنعت هوانوردی است، تنها نشانه ایجاد فضای رسانه ای بر علیه شرکت اترک در جهت توجیه عدم توان پرداخت بدهی بوده و امید است شرکت محترم ایران ایرتور، تنها در چارچوب مفاد قرارداد خود که تاکنون به آن پایبند نبوده، اظهار نظر نماید و تعیین تکلیف سایر موارد قضایی غیر مرتبط با خرید هواپیما را به مراجع قضایی واگذار کند.

8- لازم به ذکر است اختلاف در اجرای قراردادهای تجاری و بازرگانی امری بدیهی است اما تهدید و فحاشی از سوی یکی از طرفین، می تواند مسیر رفع اختلاف را به حاشیه براند. شرکت هواپیمایی اترک بر اساس پایبندی به اصول اخلاقی هوانوردی، از بیان و انتشار فحاشی و تهدیدهای پیامکی مدیران محترم شرکت هواپیمایی ایران ایرتور که پس از توقف مجوز بهره برداری عملیاتی ، ارسال شده است ، خودداری‌ می کند لذا در صورت لزوم، موارد ذکر شده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید