افزایش قیمت آب مشترکان پرمصرف

کدخبر: ۲۲۹۳۰۰
اقتصادنیوز: بختیاری گفت: هماهنگی لازم با شورای شهر در جهت افزایش قیمت آب مشترکان پرمصرف انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت نیرو؛محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به قیمت آب در تهران اظهار کرد: قیمت تمام‌شده آب، فقط در بخش توزیع در شهر تهران حدود ۱۲۰۰ تومان است، در حالی که به طور میانگین ۶۰۰ تومان از مردم دریافت می‌کنیم که گستره آن از ۴۰۰ تومان در جنوب تهران تا ۹۰۰ تومان در شمال تهران است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که در وزارت نیرو طرحی را برای قطع طولانی‌مدت آب مشترکان پرمصرف پی‌گیری می‌کنیم، تصریح کرد: این امر نیازمند قانون است که متاسفانه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد، چون نگاه قانون‌گذار به مقوله آب شرب قدری محتاطانه است.

وی افزود: برای کاهش مصرف، علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید قیمت آب به سمت واقعی‌شدن برود، اما فعلا دولت اجازه این کار را نمی‌دهد.

بختیاری تاکید کرد: چنان‌چه شهروندان مصرف خود را مدیریت نکنند ممکن است در روز‌های آینده با مشکل روبرو شویم، چون مصرف آب در تهران در نقطه سربه‌سر تولید و مصرف قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در روز جمعه پنجم مردادماه با سه میلیون و ۴۵۰ هزار مترمکعب، بیش‌ترین میزان آب در طول امسال مصرف شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون شهروندان تهرانی حدود ۳۷۰ میلیون مترمکعب آب مصرف کرده‌اند که تقریبا معادل یک‌سوم آب شرب شهر تهران است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به میزان مصرف آب در کشور تصریح کرد: سال گذشته مصرف آب شهر تهران حدود یک میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب بوده است و پیش‌بینی می‌شود با این روند، میزان مصرف آب شهروندان تهرانی تا پایان سال به یک میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب برسد.

بختیاری در پایان گفت: تا قبل از اردیبهشت امسال، سد‌های تهران حدود ۴۵ درصد کسری داشت، بعد از بارندگی‌ها به ۲۵ درصد رسید یعنی حدود ۲۰ درصد آن جبران شد و باعث شد که ما از خطر جیره‌بندی در تهران عبور کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید