حقیقی‌ها از حقوقی‌ها در خرید سهام جلو زدند

کدخبر: ۲۳۰۱۷۶
اقتصادنیوز: آمار منتشر شده از سوی بورس تهران نشان می‌دهد که در چهار ماه ابتدای سال جاری، خرید سهام توسط حقیقی‌ها از حقوقی‌ها پیشی گرفته است.
حقیقی‌ها از حقوقی‌ها در خرید سهام جلو زدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، در تیرماه امسال حقیقی‌ها ۴۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال (۵۳.۸ درصد) و حقوقی‌ها ۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال (۴۶.۲ درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۴۰ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال (۴۸.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۴۳ هزار و ۶۱ میلیارد ریال (۵۱.۳ درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.

این در حالی است که در سومین ماه امسال حقیقی‌ها ۲۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال (۵۵.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۲۱ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال (۴۴.۳ درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۲۰هزار و ۹۵۸میلیارد ریال (۴۲.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۲۸هزار و ۸۸ میلیارد ریال (۵۷.۳درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.

همچنین در دومین ماه امسال حقیقی‌ها ۱۲هزار و ۸۱۷میلیارد ریال(۳۵.۴درصد) و حقوقی‌ها ۲۳هزار و ۳۵۲میلیارد ریال(۶۴.۶درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۱۵هزار و ۳۱۹میلیارد ریال(۴۲.۴ درصد) و حقوقی‌ها ۲۰هزار و ۸۵۱میلیارد ریال(۵۷.۶درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.

از سویی دیگر، در نخستین ماه امسال حقیقی‌ها ۷هزار و ۶۸۹میلیارد ریال (۴۶.۲درصد) و حقوقی‌ها ۸هزار و ۹۳۶میلیارد ریال(۵۳.۸درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۹هزار و ۷۶۲میلیارد ریال(۵۸.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۶هزار و ۸۶۳میلیارد ریال(۴۱.۳درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه حقیقی‌ها ۹۲هزار و ۹۲۳میلیارد ریال(۵۰درصد) و حقوقی‌ها ۹۲هزار و ۷۹۸میلیارد ریال(۵۰درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۸۶هزار و ۸۵۸میلیارد ریال(۴۶.۸درصد) و حقوقی‌ها ۹۸هزار و ۸۶۲میلیارد ریال(۵۳درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.

در همین حال، این در حالی است که در سالی که گذشت حقیقی‌ها ۲۱۹هزار و ۵۰میلیارد ریال(۴۸درصد) و حقوقی‌ها ۲۳۵هزار و ۷۷۱میلیارد ریال(۵۲درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۲۲۱هزار و ۴۸۸میلیارد ریال(۴۹درصد) و حقوقی‌ها ۲۲۱هزار و ۴۸۸میلیارد ریال(۵۱درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید