5 هواپیمای ATR خریداری شده امروز به تهران رسیدند

کدخبر: ۲۳۰۴۰۲
اقتصاد نیوز: ۵ فروند هواپیمای جدید ATR ایران ایر، دقایقی قبل در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ صبح امروز اولین هواپیما از مجموع 5 فروند ATR جدید ایران ایر در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. قرار است 4 فروند ATR دیگر به فاصله حدود 10 دقیقه ای وارد فرودگاه مهرآباد شوند.

مهرماه سال گذشته و چند روز پس از موافقت هیئت دولت با تکیه زدن فرزانه شرفبافی بر صندلی مدیرعاملی ایران ایر، دو فروند هواپیمای ATR تحویل هما شد. در ادامه 9 دیماه سال گذشته نیز دو فروند این نوع هواپیمای توربوپراپ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل شده بود.

با احتساب 5 فروند هواپیمای امروز تاکنون 13 فروند ATR از مجموع قرارداد خرید 20 فروند از این هواپیما به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل شده است.

فخریه کاشان، مشاور وزیر راه و شهرسازی دیروز گفته بود پول 5 فروند هواپیمای جدید ایران ایر را به صورت نقدی و در فاصله 48 ساعت تا تحویل آن پرداخت کرده اند.

به نظر می رسد با توجه به اعمال تحریم ها و تشدید آن از سوی آمریکا، 7 فروند ATR باقیمانده بر اساس قرارداد ایران ایر و کمپانی ATR دیگر امکان تحویل پیدا نخواهد کرد. از مجموع 100 فروند قرارداد خرید هواپیما با کمپانی ایرباس نیز تاکنون 3 فروند تحویل ایران ایر شده که به احتمال فراوان به سرنوشت هواپیماهای باقیمانده ATR دچار خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید