3400 میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت

کدخبر: ۲۳۰۵۶۲
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال 34 هزار و 500 میلیارد ریال برای تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور هزینه می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'سعید نمکی' روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: تحول نظام سلامت از جمله طرح های موفقیت آمیز دولت دکتر روحانی است و برای تقویت و حل کاستی های آن با هدف خدمات رسانی مطلوب تر به مردم، تلاش می شود. 
وی اضافه کرد: اجرای سیستم ارجاع پزشک خانواده نیز از جمله مهمترین نیازهای بخش بهداشت و درمان کشور علاوه بر ارتقای شاخص تخت های بیمارستانی است که باید با قدرت ادامه یابد. 
وی ادامه داد: در کنار توسعه مراکز بیمارستانی و عرضه خدمات مناسب درمانی به مردم، بهبود وضعیت روانی اقشار مختلف جامعه نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق آن برنامه ‌ریزی‌ شود. 
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: مردم باید شادمانی خود را بیش از پیش به دست آورند و شادتر زندگی کنند. 
'نمکی' با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در حوزه امنیت انجام شده است، گفت: مهمترین عامل ایجاد امنیت پایدار، تامین معیشت مرزنشینان است و باید این امر با همه توان توسط مسوولان مرتبط دنبال شود. 
وی بازنگری جدی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و ادامه داد: به جای برنامه ریزی برای تقویت حفظیات دانش آموزان، باید آموزش واقعی در دستور کار قرار گیرد. 
وی با اشاره به اینکه 77 هزار مدرسه زیر 50 دانش آموز در کشور وجود دارد، افزود: کشور به مجتمع های آموزشی بزرگ نیاز دارد و این امر با جدیت دنبال می شود. 
معاون سازمان برنامه و بودجه اولویت نخست حوزه فرهنگی این سازمان را درس خواندن کودکان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و افزود: دانش آموزان سرمایه اصلی کشور هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند. 
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه همچنین توسعه بی رویه دانشگاه ها را امری نامناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: این امر از عوامل مهم بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و باید مدیران دانشگاه ها در جهت تغییر این رویه تلاش کنند. 
'نمکی' با ابراز خرسندی از حضورش در آذربایجان غربی گفت: این استان نماد زندگی مسالمت آمیز اقوام، ادیان و مذاهب است. 
وی از راه اندازی کمیته ویژه ای جهت بررسی وضعیت آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست استاندار و با حضور نهادهای مرتبط تشکیل و در قالب آن، راهکارهای توسعه با اختصاص اعتبار مناسب بررسی می‌شود. 
به گزارش ایرنا معاون سازمان برنامه و بودجه و روسای امور مختلف معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی این سازمان دیروز و امروز برای بررسی وضعیت طرح های عمرانی این حوزه در آذربایجان غربی حضور داشتند. 
بیمارستان ها، مراکز آموزشی، ندامتگاه ها و ورزشگاه های در حال ساخت از جمله اماکن مورد بازدید این هیات در 2 روز گذشته بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید