نیمی از درآمدهای مالیاتی را تهران تامین می کند

کدخبر: ۲۳۰۶۹۷
اقتصادنیوز: نوری گفت: اداره مالیات با مشارکت موثر شهروندان شهر و استان تهران، بالغ بر 50 درصد از درآمدهای مالیاتی کل کشور را تأمین کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور استاندار تهران، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران و رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران برگزار شد.

در این جلسه، محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به وجود فرصت‌های اقتصادی فراوان در استان تهران، افزود: اکثر فعالان اقتصادی در این استان قرار دارند که مجموعه امور مالیاتی توانسته است با مشارکت موثر شهروندان شهر و استان تهران، بالغ بر 50 درصد از درآمدهای مالیاتی کل کشور را تأمین کند.

نوری به بخشی از درآمدهای مالیاتی که از محل مالیات بر ارزش‌افزوده تأمین می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از درآمدهای مالیاتی به منظور خدمت‌رسانی مطلوب در حوزه آموزش و بهداشت و همچنین انجام پروژه‌های عمرانی به شهرها و روستاها پرداخت می‌شود که در این خصوص از شهرداران و دهیاران انتظار می‌رود تا با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم منطقه خود، آنها را از محل مصرف درآمدهای مالیاتی آگاه سازند.

در ادامه این نشست، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در ارائه اطلاعات به موقع و کامل به نظام مالیاتی، تصریح کرد: این امر، مشکلات ما را چندین برابر می‌کند و به همین دلیل از دستگاه‌های اجرایی تقاضا می‌کنم در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص آثار عمرانی، بهداشتی و آموزشی مالیات و همچنین فرهنگ‌سازی مالیاتی در جامعه برای جلوگیری از فرار مالیاتی به امور مالیاتی شهر و استان تهران کمک کنند تا بیش از بیش بتوانیم در پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور موفق عمل کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید