وزیر راه و شهرسازی‌ اعلام کرد

طرح دولت برای معافیت‌ مالیاتی خانه‌های متراژ کوچک

کدخبر: ۲۳۰۷۲۳
طرح دولت برای معافیت‌ مالیاتی خانه‌های متراژ کوچک

اقتصادنیوز:وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ابتکارهای مختلفی در حوزه اجاره، مالیات بر خانه های خالی و مستغلات، معافیت‌های مالیاتی برای ساخت خانه های کوچک متراژ و معافیت مالیاتی اجاره‌ واحدهای کوچک اجرا می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، عباس آخوندی‌ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان یک نمایشگاه بسیار بزرگ و عظیمی است، اظهار داشت: در این نمایشگاه تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعتی خارجی به صورت مستقیم و تعدادی از نمایندگان آنها نیز به صورت غیر مستقیم حضور دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه مسکن تاکیدکرد: ابتکارهای مختلفی در حوزه اجاره، مالیات بر خانه های خالی  و مستغلات، معافیت‌های مالیاتی برای ساخت خانه های کوچک متراژ و معافیت مالیاتی اجاره‌ واحدهای کوچک ‌متراژ و پیشنهادهایی در حوزه بانک در دستور کار داریم که مراحل تصویب خود را در دولت، مجلس و شورای پول و اعتبار طی می‌کنند و به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان دهنده توان بزرگ تولید کشور در این حوزه به شمار می‌رود، گفت: برخی از شرکت‌های ساختمانی‌ از جهت فناوری، زیبایی و طراحی قدرت رقابت بین‌المللی دارند.

آخوندی بیان داشت: اغلب صنعت‌گران فعال در صنعت ساختمان در بازارهای بین‌المللی حضور دارند و این به معنای آن است که می‌شود بر روی صنعت ساختمان حساب کرد. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه‌ امسال شاهد رشد ساختمان سازی هستیم و امیدوارم که بتوانیم امسال در بخش تولید و ساختمان سازی پیشرفت کنیم. وی از ایجاد ظرفیت‌های بزرگ اشتغال در این حوزه خبر داد و گفت: صنعت ساختمان به عنوان یک پشتیبان در بخش اشتغال می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ بیکاری باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید