شافعی؛ اقتصاد ایران هدف ندارد

کدخبر: ۲۳۰۹۶۸
اقتصادنیوز: رییس اتاق ایران با بیان اینکه، اقتصاد ایران هدف ندارد گفت: از ابتدای انقلاب برخی مشکلات اقتصادی وجود داشته که همچنان ادامه دارد و ‌همانند یک دور باطل است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، غلامحسین شافعی اظهار داشت: اشکال اساسی اینکه با توجه به تحریم‌ها برای اقتصاد کشور نقشه راه نداریم و این به معنای نداشتن هدف است. وی تصریح کرد: چون هدف نداریم ابزاری مثل نرخ سود، بیمه و ... درست مدنظر قرار نگرفته است.

رییس اتاق ایران گفت: نرخ سود، بیمه و سایر موارد ابزار است اما ما به عنوان هدف در نظر گرفته ایم. وی افزود: نقدینگی به سمت امور غیر مولد در حال حرکت است و بخش مولد در این زمینه دارای مشکل است.

شافعی گفت: باید برای اقتصاد قاعده گذاری شود تا بتوان مشکلات را رفع کرد و از اقدامات کوتاه مدت جلوگیری شود. در اتاق ایران بر اساس بررسی ها و مطالعات پیشنهاداتی برای سامان دادن اقتصاد ارایه شد. وی اظهار داشت: اقتصاددانان در بیانیه ای این پیشنهادات را دوباره تکرار کردند؛ البته ما پیشنهاداتمان را همه جا فرستادیم که نتیجه ای نداشت.

رییس اتاق ایران با بیان اینکه اتاق ایران از دو سال پیش پیشنهاد سپرده گذاری دلارهای خانگی در بانک ها با نرخ سود را داشت، افزود: بر اساس این پیشنهاد، دلارها پس از سپرده گذاری در اختیار تولید قرار  گیرد که البته الان بعد از دو سال این برنامه برای اجرا پیشنهاد شد.

وی با اشاره به نرخ ارز، گفت: باید برنامه ریزی مناسبی برای نرخ ارز شود، این در حالی است که برخی از بخش ها نظرات مختلفی در این خصوص دارند که باید این نظرات جمع و واحد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید