خودروسازان برای اجرای استانداردهای ٨٥گانه خودرو برنامه دهند

کدخبر: ۲۳۱۷۲۷
اقتصادنیوز: رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین بسته حمایتی این سازمان برای حمایت از تولید خبر داد و گفت: بر واردات برنج و ذرت نظارت خواهیم کرد.
خودروسازان برای اجرای استانداردهای ٨٥گانه خودرو برنامه دهند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، نیره پیروزبخت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: بسته حمایتی برای واحدهای تولیدی در شرایط کنونی اقتصاد تدوین کرده ایم تا هزینه ای به تولیدکنندگان بابت نمونه گیری تحمیل نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مشخصا در این بسته نمونه برداری از بازار صورت می گیرد؛ در حالیکه در گذشته تولیدکنندگان باید خود هزینه نمونه برداری می دادند.

وی از نظارت بر واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت: مشخصا بر روی واردات برنج و ذرت نظارت خاص داریم.

پیروزبخت با بیان اینکه برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود، گفت: کیفیت یک سرمایه گذاری است و سخت گیری ما منجر به توقف نیست.

وی در مورد استانداردهای ٨٥گانه خودرو، شروع این طرح را از دیماه امسال دانست و افزود: در حال حاضر برنامه ما برای همان هشتاد و پنج استاندارد است و شروع به بازرسی می کنیم اگر ظرف مدت معینی برنامه زمان بندی خودروسازان را داشته باشند، طرح را پیش بینی کنید. البته خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کرده و بر طبق آن پیش روند.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان مسئول قطعاتی هستند که به صورت تقلبی بوده و بر روی خودروها نصب می شوند. قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی در خصوص خودروهای پاک گفت: سازمان محیط زیست مسئول است.

پیروزبخت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کیفیت بنزین گفت: در فصل گرم سال از کلانشهرهایی که باید بنزین یورو٤باشد، نمونه برداری می کنیم و در آینده گزارش پایش کیفیت بنزین در این حوزه و در این فصل سال را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمونه هایی که از کلانشهرها برداشت کردیم در آزمایشگاههای سازمان و وزارت نفت آزمون خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به پرسش دیگر خبرگزاری مهر در خصوص بازرسی از جایگاههای عرضه سوخت به منظور پایش نحوه عرضه بنزین و نازل های سوخت گفت: در روزهای تعطیل و آخر هفته اخیر بازرسی از جایگاههای سوخت صورت گرفته و مدام بازرسی هم صورت می گیرد. البته در ماههای اخیر شکایت ها کمتر شده؛ ولی نازل ها کنترل می شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید