فروش بلیت باید براساس نرخ سنا باشد

کدخبر: ۲۳۱۷۳۲
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فروش بلیت هواپیماهای داخلی و خارجی باید براساس سامانه سنای بانک مرکزی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور در دو روز گذشته بخشنامه تسعیر ارز را منتشر کرد، گفت: طبق این بخشنامه، شرکت‌های هواپیمایی براساس نرخ‌های لحظه‌ای ارز قیمت بلیت را تعیین و به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: براساس سامانه سنا این نرخ ارز تعیین می‌شود و شرکت‌ها براساس آن بلیت خود را صادر می‌کنند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری جایگاه حاکمیتی دارد و در دو بخش می‌تواند نظارت کند، گفت: متقاضیان که بخش هوایی و سرویس گیرندگان این بخش و شرکت‌های هواپیمایی که سرویسی به متقاضیان ارائه می‌دهند، در صورتی که این دو بخش با مشکلاتی مواجه شوند، سازمان هواپیمایی می‌تواند با مقامات ذی‌صلاح در این حوزه وارد مذاکره شود و مشکلات آنها را پیگیری کند.

جعفرزاده تأکید کرد: در صورتی که برخی از آژانس‌های هواپیمایی در طی این مدت قیمتی بالاتر از نرخ تعیین شده بلیتی را به فروش برسانند، از سوی بازرسان سازمان هواپیمایی پیگیری می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی خارجی ملزم به فروش بلیت هواپیما در ایران با پول رایج کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم اجرای این قانون از سوی شرکت‌های هواپیمایی خارجی، سازمان هواپیمایی دستورالعمل فروش بلیت با پول رایج ایران را ابلاغ خواهد کرد، گفت: هرگونه عدم رعایت این موضوع برخلاف مقررات خواهد بود.

جعفرزاده در پایان تأکید کرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید بلیت خود را براساس نرخ سنا به فروش برسانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید